Avatar billede roomx Nybegynder
26. oktober 2008 - 11:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

RAID controller og 1.5 TB diske

Er der nogen her der kan finde en raid controller, eks. SAS-sata, der understøtter Samsung eller Seagate 1,5 TB diske?
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2008 - 11:35 #1
den kan du finde på dit bundkorts hjemmeside under drivere.

controleren er jo en del af bundkortet eller er der noget jeg har misforstået

m.v.h
Avatar billede roomx Nybegynder
26. oktober 2008 - 12:10 #2
Spørgsmålet er som det er, du har nok misforstået, ja.
Avatar billede roomx Nybegynder
26. oktober 2008 - 12:12 #3
Som det er nu, er der understøttelse hos enkelte RAID-controller producenter for 1TB diske, men jeg kan i ikke finde nogle med 1.5TB support.
Avatar billede roomx Nybegynder
26. oktober 2008 - 12:16 #4
Avatar billede roomx Nybegynder
26. oktober 2008 - 12:50 #5
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2008 - 20:16 #6
Jeg tror måske du misforstår hvad controller-producenterne forstår ved "compatibility". Det er blot en liste over diske/konfigurationer der er TESTET af producenten.
Alle nye middle-/high-end controllere understøtter "store" diske idag. Det eneste du skal sikre dig er at controlleren understøtter 64-bit LBA. Ligeledes skal du selvfølgelig sikre dig at operativsystemet du kører understøtter diskstørrelsen.
Avatar billede roomx Nybegynder
08. november 2008 - 11:00 #7
vel, har testet med 1 TB disker (samme mærke), med godt resultat, men vil ikke med 1.5 TB.
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
09. november 2008 - 22:59 #8
Areca 1170 RAID controller spiller bare.
...tager 24 diske
http://www.pc-pitstop.com/sata_raid_controllers/arc1170.asp