Avatar billede abetzer Nybegynder
25. oktober 2008 - 18:23 Der er 4 kommentarer

Hjælp til IF funktion med javascript

Hey.

Hvordan gør man sådan, hvis - 'mygallery' - har værdien - '1' - så bliver - id="aktiv" - aktiveret?

Har nemlig downloadet et lækkert stykke kode på Dynamic Drive, men kunne godt tænke mig at det blev modificeret lidt. Sådan at id=aktiv bliver aktiveret automatisk, hvis værdien er ens.

www.kortlink.dk/5ws6

Det vil sige at den lyse baggrund som er bag portfolie, skal bevæge sig rundt på de forskellige menu felter. Alt efter hvor man er.

Så:

('mygallery', 1) = Hjem

('mygallery', 2) = Om mig

('mygallery', 3 til 5) = Portfolie

('mygallery', 6) = Kontakt

Håber i forstår.
Avatar billede olebole Juniormester
25. oktober 2008 - 18:30 #1
<ole>

Du sætter PHP til at skrive tallet alt efter, hvilken side der er tale om

/mvh
</bole>
Avatar billede abetzer Nybegynder
25. oktober 2008 - 18:32 #2
God ide. Men hvordan er det egentlig man trækker tallet ud af mygallery?
Avatar billede olebole Juniormester
25. oktober 2008 - 18:43 #3
Ahhh ... nu forstår jeg. Du reloader ikke siden. Så kan du ikke gøre sådan  =)

Du må vel lede efter det sted i koden, hvor rektanglet bliver placeret - det orker jeg ikke kikke filerne igennem for. Når du har fundet det, må du kunne kalde det fra dine links.

Det er en ganske nydelig side, men har du overvejet, at du gemmer den for søgemaskinerne så effektivt, som det er muligt?

80-90% af et sites trafik kommer normalt fra søgemaskiner - dem smider du væk, når du ikke giver søgemaskinerne noget indhold at indeksere.
Kun de brugere, du selv giver et link til din side, vil finde den. Det er jo på den ene side lidt ærgeligt ... på den anden side behøver du ikke bekymre dig om, hvorvidt navigationen virker  ;o)
Avatar billede abetzer Nybegynder
25. oktober 2008 - 20:57 #4
Det lyder ret kompliceret, så tror bare jeg dropper det :-)

Det er heldigvis ikke en side, som afhænger af at blive fundet på søgemaskiner. Men tak for oplysningen.