Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2008 - 15:41 Der er 3 kommentarer

Port forwarding af 2 routere / mister forbindelse til router

Jeg har haft problemer med at forwarde porte, hvilket jeg har fået løst nu ved hjælp af at læse mig frem her på siden.

Haves:
Cybercity ADSL
Modem/router: Zyxel P660R-D1 10.0.0.1
Trådløsrouter: Netgear WGR614 192.168.1.1

Jeg har sat min zyxel router til en lan port på netgear routeren og slået DHCP fra i netgear-routeren og ændret IP-adressen til (Cybercity-routerens ip range) 10.0.0.3.
Det fungere ganske fint.

Men ... nå jeg yndre ipen til 10.0.0.3 på den trådløse router mister jeg forbindelsen til routeren.. altså via routerlogin.net / http://10.0.0.3
Hvordan kan det være,??

pt ser det ud til at virke fint bortset fra jeg ikke kan gå ind på min router igen...

Et sidste spørgsmål ... Det har ingen betydning at de trådløse netkort for ip adresse fra cybercity routeren ?
Avatar billede sanvig Nybegynder
26. oktober 2008 - 23:33 #1
Hvorfor smider du ikke bare Ethernet-kablet ("internet out") fra Zyxel-routeren over til WAN-stikket på den Netgear? Det har alle dage virket ganske glimrende for mig, både da jeg havde CC som ISP med samme Zyxel modem/router, før det med TDC og Tele2, nu med Fullrate.

Så får de trådløse netkort deres IP fra Netgear'en, Netgear'en får sin IP fra Zyxel'en og alle burde således være glade, i hvert fald så længe de ikke forsøger at køre hver deres net på den samme IP-range og subnet. Men det gør de jo ikke, hvis Zyxel'en kører et net fra 10.0.0.1 og Netgear'en kører fra 192.68.1.1

Jeg kan ikke helt gennemskue, hvad det er, du gør, men det virker som om, at du har gang i en IP-konflikt; det skal gå galt på en eller anden måde, når du forsøger et oprette forbindelse til en IP, der findes 2 steder på netværket :-)

mvh
Avatar billede osigaard Nybegynder
27. oktober 2008 - 18:46 #2
Hvis du vil have mulighes for at ind på Netgear-routeren, skal den have en Fast ip fra Zuxel-routeren, altså en IP-adresse, der ligger uden for den pool Zyxel-DHCP uddeler af.
Hvis du giver ip-adresse 10.0.0.3 må den pool DHCP uddeler af førts starte ved IP-adresse 10.0.0.4.
Kan du ikke komme ind og sætte DHCP-pool på Zyxel-routeren, så prøv evt at give Netgear-routeren den Sidste IP-adresse i DHCP-pool.
Avatar billede osigaard Nybegynder
27. oktober 2008 - 18:52 #3
Men ellers er din opsætning korrekt.
Getgear fungerer som trådløs antenne (access-point) Zyxel.
Netkabel fra Zyxel til en LAN port på Netgear er helt rigtigt.