Avatar billede ts_dg Nybegynder
23. oktober 2008 - 16:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Harddisk: Hvilken en skal jeg vælge

Jeg har netop købt en harddisk:
HD SATA2 500 GB MAXTOR DIAMONDMAX 22 32MB 7200RPM

- Den passer ikke til de kabler der går fra mit bundkort. Jeg har de brede og noget større stik.
Kan jeg købe adapter kabel? Eller hvilken harddisk skal jeg vælge i stedet for?

På forhånd tak.
Avatar billede haverslev Novice
23. oktober 2008 - 16:50 #2
Avatar billede coderdk Praktikant
23. oktober 2008 - 17:00 #3
Du skal bruge en ATA-disk, du har købt en SATA-disk ;) Enten prøv med sådan en konverterdims som haverslev linker til, eller køb en type som peet-49 linker til ;)
Avatar billede coderdk Praktikant
23. oktober 2008 - 17:00 #4
ATA/IDE ;P
Avatar billede off-line Nybegynder
23. oktober 2008 - 17:01 #5
prøv at se på kabler her. Hvis du har et ganske lille slot til smalle Sata kabler,
behøver du kun at købe kablerne. Dit bundkort skal være ældgammelt, for ikke at have
et par Sata stik:
http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm
Avatar billede ts_dg Nybegynder
23. oktober 2008 - 17:31 #6
Tak for jeres svar.
Jeg kan se at jeg faktisk har det SATA strømstik, og at der er i bundkortet er et SATA-stik, så alt hvad jeg vel egentlig mangler er et kabel som går fra SATA-stikket i bundkortet til harddisken?
Avatar billede haverslev Novice
23. oktober 2008 - 17:49 #7
Avatar billede haverslev Novice
23. oktober 2008 - 17:50 #8
Ps. det er muligt at din strømforsyninger ER med sata power stik
Avatar billede ts_dg Nybegynder
23. oktober 2008 - 17:55 #9
Tak for svar.
Jeg vil få bestilt et sata kabel, så burde det køre.

Hvis I lige laver nogle svar, så giver jeg points.
Avatar billede off-line Nybegynder
23. oktober 2008 - 18:02 #10
Ingen point til mig tak. Men husk nu haverslevs sidste link, hvis du ikke har det
stik fra din strømforsyning:)
Avatar billede haverslev Novice
23. oktober 2008 - 18:24 #11
Ønsker ikke selv points, må være jasveg der gav det korrekte svar :)
Avatar billede off-line Nybegynder
26. oktober 2008 - 22:13 #12
Hvis ingen vil have point, så lægger du bare et selv, så du kan få lukket:)
Avatar billede ts_dg Nybegynder
27. oktober 2008 - 07:02 #13
Ok.. Endnu engang tak.