Avatar billede daddo Nybegynder
22. oktober 2008 - 16:37 Der er 8 kommentarer

vis forfalden saldo på debitor konto

Når jeg modtager en faktura, bogfører jeg den samme dag. Når betalingen sker en måned efter; hvordan bogføres det så?.
Mit problem er, at jeg gerne vil kunne bruge mine debitor konti som opgørelser der viser mig den udestående saldo i "balance" feltet (viser mig den forfaldne saldo og ikke det samlede indkøb). Hvis jeg kreditere min betaling af fakturaen så går saldoen i o,oo og viser derfor ikke det reelle varekøb i regnskabet (overfører bare 0,00 saldoen som var der ikke foretaget noget varekøb).
Jeg håber, at i kan hjælpe og forstå mig. Jeg har summasummarum 2, standard.
Avatar billede ottobp Novice
23. oktober 2008 - 08:51 #1
du  kan i Standard version  få  den  funktionalitet  at  du  kan  operere  med  forfaldstider  på  bogførte  poster  til  senere  betaling

der  skal  du  op  have  Professionel enten  version 2  eller  3

har  du  oprettet  en  konto  for  hver  enkelt  debitor  i status  og  så  laver  et meget  udspecificeret  bogholderi  (kan  godt  lade sig  gøre)???

HVIS  du  vil  have  lavet  en  opgradering  til  en  Professionel  så  leverer  jeg den  gerne  så  du  har  den  senere  på  bestillingsdagen
kontakt  med  enten  via  mail  eller  på  tlf.  så  får vi  den  på  plads

Otto B. Petersen    certificeret forhandler af SummaSummarum
www.ivaerksaet.dk
Avatar billede ottobp Novice
23. oktober 2008 - 08:56 #2
ups..........  der var smuttet et IKKE

du  kan IKKE i Standard version  få  den  funktionalitet  at  du  kan  operere  med  forfaldstider  på  bogførte  poster  til  senere  betaling
Avatar billede daddo Nybegynder
23. oktober 2008 - 10:50 #3
Hej Otto.
Tak for dit hurtige svar.
Jeg fik en ide i nat (det er altid de bedste?) Kan jeg oprette en konto der hedder varekøb som jeg krediterer ved køb og debiterer en debitorkonto. Når fakturane så skal betales så kan jeg jo udligne debitor kontoen og debiterer banken?. På den måde så vil saldo på debitorkonto altid vise den forfaldne saldo.
Mit problem er så bare følgende: Varekøb skal så ligge under vareforbrug og hvor i kontoplanen "gør" jeg så af debitorbogholderiet uden at "ubetalte fakturaer" bliver lagt til i varekøbs kollonnen?.
Jeg er meget interesseret i at købe professionel af dig; kan jeg overfører mit nuværende regnskab til det program efter endt installation?.(vi kører stadig med windows 2000)

På forhånd tak for din ekspertise.
Avatar billede ottobp Novice
23. oktober 2008 - 11:19 #4
ja ja  data  er  opad-kompatible  så  der  er  ingen  problemer

altså  det  du  forsøger  med  at  "tvinge"  et  debitor/kreditorbogholderi  ind  i  en  STANDARD  det  bliver  altså  noget  meget  tillempet noget  i  forhold  til  for  den  1.725,- kr.-seddel mere (incl.moms)  som  en  opgradering til en Professionel 3  Hvad en Prof 2  vil koste  er jeg  ikke  lige istand til  på  stående fod  at give dig  prisen  på  men  det  kan  der findes  ud af.

TIl gengæld  skal  du  overveje  meget  nøje  om  ikke  det  skal være  version 3 -  thi  der er  35  nye  faciliteter  i forhold til version 2.    F.eks.  får  du  sådan noget  som  DB-visning på  dine salgsfakturaer  (en meget  nyttig fac.  når  man skal  lave  tilbud,  så  man  ikke snyder sig  selv).  Du  får  10 forskellige valgbare nr.serier i din  kassekladde  plus  meget mere).

Du skriver  overfører dit regnskab.  Du  skal ikke  overføre  noget som helst.  Den  nye program  installeres  blot oveni  den  gamle  -  og du er  så  umiddelbart køreklar  med  alle  de  gamle data  tilgængelige  fra  det  nye  program.  Men  her  kan  du  så  oprette  ÆGTE  kreditor- og debitorkonti.  Hvor  du  kan  se  alt det  ønskede  med  tilgodehavende  og  skyldige  saldi  for  den enkelte  deb./kred.  med  aldersfordeling  osv
Avatar billede ottobp Novice
23. oktober 2008 - 11:23 #5
hvilken  type  virksomhed  er  det  forøvrigt???  fortæller du  mig  lidt  om  det  kan  det  være  jeg  kan  finde  flere argumenter  frem  for  hvad  du  kan  mere i Prof.udgaven  som vil  være hensigtmæssigt  for dig

du  finder  mit tlf.nr. på  min  side  www.ivaerksaet.dk  under KONTAKT
Avatar billede ottobp Novice
23. oktober 2008 - 14:46 #6
hej igen har fundet prisen  på  Standard 2  opgrade  til  Professionel 2  det hedder  1.025,- kr  incl.moms
så  nu har  du  de  2 alternativer
Du skal sende  dit valgte Brugernavn  og dit  regnr.  til din Standard 2    så  laver jeg  den  ønskede opgradering
send oplysninger  til    obp@bestogbiernth.dk
Avatar billede ottobp Novice
24. oktober 2008 - 13:34 #7
hej igen ......  skulle  vi  have lavet  en  opgrade  til  Prof 2 eller  Prof 3  som du  skrev  i  dit  sidste  indlæg?????

ring til  mig  tlf  283 44 283
Avatar billede ottobp Novice
07. december 2008 - 12:21 #8
har du fået  løst dit problem  .. så det er tid at lukke spm.ned ??? hvorledes med opgradering --  var det  noget du  ville  vende tilbage omkring???