Avatar billede simon_jacobsen Nybegynder
20. oktober 2008 - 10:22 Der er 6 kommentarer

kode java i visual studio

Hej

Er det muligt at programmere java i visual studio ?

Sidder lige for tiden med eclipse og er ved at være træt af søge-funktion, "goto-definition"(F3), debug-environment, og mangle på intellisense.

Håber nogen kan hjælpe, så jeg kan kode videre i mit yndlings IDE - er lige gået fra C# til JAVA
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
20. oktober 2008 - 10:29 #1
Hvis du skal kode java, så kan du ikke bruge et .net IDE.

En del java-folk sværger til IntelliJ som java IDE, men personligt foretrækker jeg nu Eclipse. Men som din forkærlighed til Visual Studio, er en stor af det en sag om tilvænning, og lære værktøjet at kende.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2008 - 16:07 #2
VS 2002, 2003, 2005 og 2008 understoetter ikke Java (VS 6 gjorde, men det er jo
ligesom mange aar siden).

Du kan proeve Eclipse, NetBeans og JDeveloper og se hvad du bedst kan lide.

Men jeg er tilboejelig til at give fs ret i at du nok skal laere Eclipse
lidt bedre at kende. Eclipse har f.eks. intellisense.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
20. oktober 2008 - 18:57 #3
Jeg foretrækker IntelliJ idea frem for Eclipse. Prøv den: http://www.jetbrains.com/idea/
En af forskellene til fra Eclipse er et langt bedre debug-environment og langt bedre code completion. Den kan sagtens måle sig med visual studio (hvor man skriver C#), jeg vil faktisk påstå at den er bedre.
Avatar billede tiller3 Nybegynder
21. oktober 2008 - 06:31 #4
Hvad mener du med mangle på intellisense? Hvad er der i vejen med den som eclipse har paa ctrl+space?

(Og angaaende soegning, Saa er jeg utrolig glad for ctrl+j som laver smart inline search :}
Avatar billede simon_jacobsen Nybegynder
21. oktober 2008 - 07:55 #5
har formuleret mig forkert i forhold til mangel på intellisense, føler bare den er bedre i visual studio, men det kan meget vel være vane.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
21. oktober 2008 - 09:23 #6
pointen er vel, at du bliver nødt til at vænne dig til en anden IDE, hvis du vil kode java. om det så er IntelliJ, Eclipse eller NetBeans der passer dig bedst, er primært en smagssag, og hvad man ellers har været vant til.