Avatar billede centurion Nybegynder
19. oktober 2008 - 20:12 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan åbner jeg vinzip-filer i Vista

Jeg har forsøgt at åbne en vinzip-fil i vista. Jeg blev spurgt hvad jeg ville åbne den med. Jeg vidste det ikke, så jeg trykkede først notesblok, og derefter word, men det duede ikke.  Har Vista ikke en indbygget vinzip-åbner, ligesom xp? Jeg syns ikke jeg har haft problemer før, men bare åbnet og pakket ud?
Avatar billede w13 Novice
19. oktober 2008 - 20:24 #1
Du henter winzip: http://www.winzip.com
Avatar billede rebecca Novice
19. oktober 2008 - 20:24 #2
Hent dette program >>>http://www.7-zip.org/download.html

vinsip er en fil der er zippet du kan ikke åbne den før den er unzippet
Avatar billede Regmos Praktikant
20. oktober 2008 - 07:39 #3
Find filen i stifinders venstre vindue, højreklik og vælg udpak alle.
Avatar billede centurion Nybegynder
20. oktober 2008 - 16:33 #4
Jeg ved ikke rígtigt om det fremgår af mit spørgsmål, men jeg vil vide om den indbyggede vinzip i Vista er beskadiget fordi jeg har trykket forkert, om jeg i såtilfælde kan reparere den? Jeg kan ikke bruge den nu.
Centurion
Avatar billede vejmand Juniormester
20. oktober 2008 - 16:35 #5
Avatar billede Regmos Praktikant
20. oktober 2008 - 17:59 #6
Jeg skrev som jeg gjorde, fordi jeg aldrig har været i stand til at åbne en .zip-fil
direkte fra skrivebordet. jeg har altid været nødt til til at navigere mig frem til filen i stifinder, og selv der kunne jeg ikke pakke den ud i hovedvinduet, men kun ved at højreklikke på den i det venstre vindue. jeg har opgivet forlængst opgivet Windows egen udpakkefunktion, og installeret Winrar.
Mvh roegm.
Avatar billede w13 Novice
20. oktober 2008 - 18:04 #7
Jeg skrev det ligeledes, fordi jeg på flere PC'er har oplevet præcis det samme.
Avatar billede Regmos Praktikant
20. oktober 2008 - 18:41 #8
Hej igen.
Faldt lige over denne tråd  http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=52004
nederst på siden, beskriver han et fix du måske kan bruge.
Mvh roegm.
Avatar billede centurion Nybegynder
21. oktober 2008 - 18:14 #9
Jeg  accepterer vejmand. Jeg syns at adskillige af jer er inde på det rigtige, og jeg takker jer fordi i skrev indlæg til mit spørsmål, hvoraf flere var rígtige gode! Jeg har trykket på vejmand og accepter og håber at jeg har overført 60 point på vejmand.
Avatar billede w13 Novice
21. oktober 2008 - 18:22 #10
Vejmand har ikke fået pointene endnu. Han skal først oprette et "svar", hvorefter du vil kunne finde hans navn i boksen i bunden af denne side. Her skal det markeres og så skal du trykke "Accepter".
Avatar billede vejmand Juniormester
21. oktober 2008 - 18:37 #11
Svar kommer her.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
21. oktober 2008 - 18:38 #12
Som w13 skriver, markér mit navn i boksen nederst til venstre, og klik på "Accepter"