Avatar billede mogensg Nybegynder
18. oktober 2008 - 21:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CMS-system til mange hjemmesider

Hej
Jeg kan ikke programmere men har tidligere arbejdet som webmaster og har lavet adskillige mindre hjemmesider i tidens løb.
Jeg vil gerne gøre lidt mere ved det - på fritidsbasis - med at opbygge og strukturere hjemmesider og også tilbyde mig som tekstforfatter, fotograf m.m. (jeg arbejder i dag som journalist).

Jeg har fundet en udbyder som dog ikke har svaret på mine mails på det seneste, så derfor stikker jeg fingeren i jorden her.
Er der nogen som har kendskab til et CMS som det jeg søger?
- gerne et med masser af templates som jeg/brugeren kan vælge i mellem.
- og som måske endda også kan hjælpe mig til at komme i gang?
Næsten alle dem som jeg har fundet giver ikke mulighed for/lov til at oprette ubegrænset antal domæner.

Hilsen Mogens
Avatar billede leif Seniormester
18. oktober 2008 - 23:02 #1
Du kan jo bare købe et webhotel pr. domæne......

Men ellers findes der jo enten VPS eller dedikeret server muligheden.
Avatar billede mogensg Nybegynder
18. oktober 2008 - 23:56 #2
Jow, det ved jeg... - men hvis CMS'en kan blot en lille smule, koster det kassen, og jeg har sat mig for, at jeg kun vil gå i gang, hvis det lykkedes mig at finde en billig og brugervenlig løsning - som ikke må virke "discountagtigt".
Og ja, jeg ved godt, at pris og kvalitet oftest hænger sammen.. - men jeg leder lidt endnu, før jeg giver op.

Det sidste du skriver... - det er muligt.. - men jeg ved ikke, hvad det er!!
Avatar billede mrbarnes Nybegynder
19. oktober 2008 - 09:12 #3
Hej mogensg

Det som jeg hører du sørger er fx et webhotel hos Surftown, de har gratiscms pr. domæne og tilbyder 10 domæner pr. konto, til ca 40 kr. om mdr.

Men hvis du er tekstforfatter kunne det være du ville være interreseret i mindre opgaver for mit firma en gang i mellem, vi tilbyder nemlig fuldservice webløsninger for mindre kunder. Hvor vi stiller grafiker, udvikler osv. tilrådighed. Men mangler ofte nogen til at skrive/redigere tekster.

/Meik
Avatar billede mogensg Nybegynder
19. oktober 2008 - 13:53 #4
Hej
Ja, jeg har set Sitebuilder brugt hos flere udbydere af webhoteller, men det er lige enkelt nok.
Det som jeg leder efter skal i hvert fald have mulighed for tilkøb af forskellige faciliteter - eksempelvis nyhedsbreve - hvis der ikke i forvejen er mulighed for det.
Og ti domæner.. - mon ikke det er ti som peger på den samme adresse?
Jeg leder efter et system, hvor jeg kan oprette individuelle domæner med individuelle sider.

Det med mindre opgaver for dit firma lyder rigtig spændende. Jeg synes bare, at jeg rundt om ser så mange dårlige hjemmesider, hvor man undervurderer sprogets betydning. De behøver faktisk ikke en ny hjemmeside - blot nogle andre tekster og måske lidt justeringer i menustrukturen kunne gøre underværker.
Du skal da også lige vide, at jeg gennem en periode på cirka et halvt år tog et kursus på journalisthøjskolen om at skrive journalistisk til nettet.
Du kan eventuelt kontakte mig på mogens@rosenholmer.dk.
/Mogens
Avatar billede leif Seniormester
19. oktober 2008 - 14:29 #5
Faktisk er virker de 10 domæner som selvstændige domæner

Der findes jo muligheder som Joomla, CMSMadeSimple osv. som oftes kan tilpasses til det enkelt behov og udvides med add-on moduler afhængig af hvad behovet er.