Avatar billede unistudio Nybegynder
18. oktober 2008 - 14:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

navn og email mangler i form-mail

Hej med jer:)

kan I hjælpe mig med dette lille script?
det som det går ud på at at man udfylder felterne navn og email. og så bliver der sendt en mail til mig med vedkommendes navn og email.

Problemet:
jeg modtager mail, så det er godt:)
men felterne kommer ikke med, så jeg kan ikke se hvilke navn og email vedkommende har inntastet:(

håber mega at i kan hjælpe:)

<form action="" method="POST">
<?php

mail("min@mail.add","besked modtaget ".$navn From: ".$email);
?>

<?php
?>

<input type="text" name="navn" onfocus="if(this.value=='navn'){this.value=''}" onblur="if(this.value==''){this.value='navn'}" value="navn" size="30"/>
<input type="text" name="email" onfocus="if(this.value=='email'){this.value=''}" onblur="if(this.value==''){this.value='email'}" value="email" size="30"/><br />
<input name="submit" type="submit" class="submit" value="send ">

</form>
Avatar billede leif Seniormester
18. oktober 2008 - 14:53 #1
Du skal sandysnligvis bruge:

$_POST["navn"]
$_POST["email"]
Avatar billede mcardle Nybegynder
18. oktober 2008 - 17:47 #2
Du vil gerne tjekke, at der er et navn og en email, så man ved hvem det er fra.

<?php
  $navn = $_POST["navn"];
  $email = $_POST["email"];
  if(!empty($navn) && !empty($email)){
    $mailOk = mail("min@mail.add","besked modtaget " . $navn From: " . $email);
    if($mailOk){
      echo "Din mail er nu sent!";
    }
    else{
      echo "Din mail kunne ikke sendes!";
    }
?>

//mcardle
Avatar billede unistudio Nybegynder
21. oktober 2008 - 14:49 #3
Hej, Og tak for jeres svar, nu virker det:)

jeg fik det at virke det svar som leif gav så jeg synes at han skal ha' point´ene
Avatar billede leif Seniormester
21. oktober 2008 - 14:56 #4
At du så bør have noget validering på felterne før du afsender mailen kan jeg kun være enig med mcardle i, men det regner jeg med at du gør, men bare ikke viser her.
Avatar billede leif Seniormester
21. oktober 2008 - 22:46 #5
Takker for point