Avatar billede hans_henrik Nybegynder
17. oktober 2008 - 08:53 Der er 5 kommentarer

Åbne store filer.

Hej vi har et underligt problem på en windows 2003 server.
Problemet har nu stået på i ca 6 måneder uden vi har kunnet finde en løsning på det.
Fejlen er der ikke konstant men opstår pludseligt og kan løses med en boot af serveren.

Når brugeren forsøger at åbne store filer fra netværksdrev, som fysisk ligger på denne server, får de en fejl med at serveren ikke har ressourcer nok til at udføre handlingen.

PS. På samme server har vi et problem med at fjernskrivebord pludselig ikke kan anvendes længere, klienten siger bare connecting og kort efter disconnecting.
Også denne fejl forsvinder ved boot.
Avatar billede thill Nybegynder
17. oktober 2008 - 19:16 #1
Inden du begynder at rode med / se efter opsætnings/sw fejl, så prøv en let ting, prøv at udskifte serverens NIC
Avatar billede zilent Nybegynder
20. oktober 2008 - 09:13 #2
Jeg er helt enig i, at det lyder til at være en fejl på NIC, alternativt driver eller netværksstracken.

Prøv som der foreslås, at sætte et anden NIC i, ellers prøv at opdatere din NIC driver - hvis intet af det hjælper, så prøv at nustille TCP/IP stacken (http://heidelbergit.blogspot.com/2006/08/netshell-tip-1.html), men kun hvis intet andet virker.

En anden ting - der må næsten være nogle Events i din Event Viewer - enten SYSTEM eller APPLICATION. Enten ifbm. at fejen opstår første gang, eller efter boot.

Jakob H. Heidelberg
MVP:Enterprise Security

http://www.it-experts.dk
Dit personlige netværk til viden om IT
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
20. oktober 2008 - 11:29 #3
Jeg har nu opdateret til nyeste version af Broadcom driver på serveren og det ser ud til at det løste problemet.
Opdateringen genstartede begge netkort (kun det ene anvendes) og derefter virkede alt igen.
Vi ser lige tingene and i 2 uger og hvis fejlen ikke genopstår vil acceptere jeres svar.
Smid lige en note med hvordan i vil fordele point. (Zilent du får også point på det andet spørgsmål hvis det virker).
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
23. oktober 2008 - 10:53 #4
Fejlen opstod desværre igen efter driver opdatering.
Vil forsøge med andet NIC.
Avatar billede thill Nybegynder
07. december 2011 - 21:13 #5
Lukketid? Evt med en lille opdatering på hvordan det gik....?
Bare så de der har tilbudt deres råd og vejledning har en ide om hvad der er sket
Og måske kunne det hjælpe andre også...?