Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
16. oktober 2008 - 19:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Integration af Access på hjemmeside

Hej Eksperter

Ved godt dette Q, måske hører lige så meget til i en Internet/hjemmeside kategori, men mit udgangspunkt er en Access database, som bruges til at styre en mindre forening.

Hvordan integrerer man nemmest indholdet (diverse tabeller og forespørgsler) på en hjemmeside, hvor brugeren selv kan se sine oplysninger, og evt. opdatere disse (dvs. login og ændring af data).

Jeg forestiller mig at der i Access er mulighed for at hente listen på nettet, og så kigge på evt. ændringer i denne liste, og indføre dem i den 'rigtige' database på en lokal pc.

Desuden skal der på sigt et modul på til onlinebestilling (e-butik) af ganske få produkter, hvor man kan bestille og få fremsendt faktura, eller betale online med kreditkort, dvs. noget med om en given bestilling er betalt med kreditkort hos tredjepart.

Ved godt det er mange spørgsmål. Og måske man i virkeligheden bare skal købe en bog om PHP og så komme igang, men det kunne være i kendte den gyldne nemme løsning.

NB. Det skal foregår i Access, selvom det måske var nemmere at starte med en rigtig database med adskilt front og backend etc.
Avatar billede keysersoze Guru
16. oktober 2008 - 20:27 #1
Selvom det selvfølgelig er muligt at benytte PHP er ASP eller .NET nok det mest tilgængelig når vi taler Access - ASP er nok det der er lettest at komme i gang med (simple eksempler kan du se her http://www.html.dk/tutorials/asp/).
Avatar billede tigerdyr2007 Praktikant
20. oktober 2008 - 18:21 #2
Det ser jo 'let nok' ud, har ikke lige haft prøvet at følge guiden endnu, men er det også det 'rigtige', hvis man senere skal integrere med en e-handelsløsning? (tænker på en af de e-butikker man kan hente, og vupti, så har man en butik, hvor man blot skal integrere med et kreditkort-firma om online-betaling)
Avatar billede keysersoze Guru
20. oktober 2008 - 18:45 #3
langt de fleste færdige systemer er bygget op om en bestemt databasestruktur og hvor det kræves at oplysningerne ligger i den medfølgende database fremfor din egen - så nej, det er ikke umiddelbart det rigtige; skal du køre med din egen database kræver det enten meget omskrivning er en færdig (ikke hosted) løsning, eksport af data til den nye database eller egen kode.
Avatar billede keysersoze Guru
04. november 2008 - 09:53 #4
lukketid?