Avatar billede danorge Nybegynder
16. oktober 2008 - 18:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installation af nyt styresystem på Aspire 110

Jeg vil gerne have andet styresystem på min aspire one A110.
Jeg linux installeret, men kan ikke komme på internettet, min kammerat har ændre IP eller MAC adressen. Jeg har ingen ide om hvordan jeg kan komme på nettet igen ?

Skal jeg finde et linux og installere ?
Kan jeg bare smide en USB med linux i og starte op ?
Hvad med netværks adresse osv ? beholder systemet den som er blevet sat elelr standard ?

undskyld de mange sprøgsmål i et.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 20:42 #1
Mon ikke du kan komme på nettet, hvis du dropper at køre med fast IP = skifter til DHCP. Det er den måde de fleste kører på.

Hvad er det for en Linux du kører med?

Hvis du vil lave en ny installation af Linux, kan du bare downloade den variant du vil køre med, brænde den som en bootbar disk og boote din maskine op med den.
Avatar billede lassebm Nybegynder
17. oktober 2008 - 08:19 #2
Han nok ændret IP adressen til en udenfor scopet på routeren. Kunne lyde sådan i hvert fald.

Prøv at lav en ifconfig, og post indholdet herinde.
Avatar billede danorge Nybegynder
08. december 2008 - 13:02 #3
hmmm jeg er endt ud med at installere ubuntu 8.10 ikke helt det bedste valg men meget bedre en det jeg sad fast med.

p.s det car ikke ip add han havde ændret men deaktiveret netværks driveren... (det fjols)
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2008 - 16:33 #4
Ubuntu 8.10 er da ganske udmærket. Er der noget specifikt du savner?