Jeg skal udskrive en faktura om en måneds tid på kr. 150.000,- (inkl. moms) Derudover har en regning på kr. 50.000,- indenfor samme måned. (inkl. moms)
Hvad skal jeg oplyse af moms, skat osv.? (hvordan regnstykket ud og hvad kan jeg forvente at få ned i lommen til mig selv efter det hele). Jeg har en enkeltmandsvirksomhed.
Dine regninger er på 200.000 kr. Du lægger moms oveni og får 250.000 på kontoen. De 50.000 skal du så betale til skat om nogle måneder.
Overskudet på 200.000 kommer til at indgå i din indkomst, og du kommer til at betale almindelig indkomstskat af det - i meget runde tal får du så 100.000 kr ud af det.
Hovsa ... læste forkert - dine fakturaer er med moms. Så er det før moms 160.000, moms 40.000 som du sender videre om et par måneder til skat. Og groft sagt halvdelen er til dig: 80.000.
Det er muligt det er mig som misforstår spørgsmålet, men er de 50.000,- ikke en regning du skal betale? Så ser regnestykket jo noget anderledes ud. :-)
Sådan som jeg har forstået det, så kan jeg - når de 150.000 er gået ind på min konto - betale min regning på 50.000,- - og herefter oplyse 20.000,- til moms (100.000*0,2) - og til sidst tage 40.000,- til mig selv så der er ca. 50% til skat
Jow, med den fortolkning er dine tal korrekte. Du ved - det med moms og hvad der er indtægter og udgifter er så'n lidt svært for jyder.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.