Avatar billede jan2001 Nybegynder
16. oktober 2008 - 09:53 Der er 4 kommentarer

logning af programaktivitet

Hej

Hvordan aflæses data genereret af et program. Data skrives kun til skærmen og ikke til en fil. Det er tekst det drejer sig om.

Er jeg nød til at finde ud af hvilke hukommelsesadresser programmet bruger, og så aflæse de adresser??

Hvis det er sådan man skal gøre, hvordan finder jeg disse adresser, og hvorledes læser jeg dem med C#???
Avatar billede driis Nybegynder
16. oktober 2008 - 18:16 #1
Hvad mener du helt præcist ? Vil du aflæse outputtet af et andet program ?

Hvis svaret er ja, og det er tekstbaseret, er den klart nemmeste at skrive output til en fil med redirection operatoren og så parse filen bagefter.

Men alt efter hvad din præcise situation er, kan det sagtens være at der skal andre metoder i brug.
Avatar billede jan2001 Nybegynder
16. oktober 2008 - 18:43 #2
Ja, jeg vil have fat i outputtet fra et program, som jeg ikke har kildekoden til.
Programmet skriver noget tekst i et vindue. Disse tekststrenge vil jeg gerne have fat i. Jeg er ikke interesseret i at bryde loven og ændre på exe-filen, men som sagt bare at fiske det ud, der sker på skærmen.
Avatar billede driis Nybegynder
16. oktober 2008 - 19:08 #3
Er det et konsolprogram (skriver text i et "DOS vindue") eller et windows program ?

Konsol > Brug opskriften i min forrige post.
Windows > Alt efter omstændighederne kan man måske bruge Win32 GetWindowText eller lign.

Hvad for et program er der tale om ?
Avatar billede jan2001 Nybegynder
16. oktober 2008 - 19:30 #4
Det er ikke et konsolprogram, så jeg tror ikke jeg kan bruge ProcessStartInfo klassen eller Process klassen. MSDN viser godt nok et eksempel på at fiske data ud fra et vindue i IE.exe, men her kender man jo også navnet på det vindue, man skal hente data fra. Det gør jeg ikke.