Avatar billede foolzrailer Nybegynder
15. oktober 2008 - 15:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Harddisk partitioner og data væk?

Hejsa,

Jeg har et "lille" problem med at nogle af mine partitioner er blevet væk. Jeg har lige haft flyttet min PC hjem fra min vens hus hvor den virkede perfekt, man da jeg sluttede den til igen var nogle af mine partitioner væk, se billederne, da det er lidt svært at forklare. Jeg bankede ikke PC'en ind i noget, og har ikke kunne finde nogen umiddelbar grund til at partitionerne er væk.

Links til billeder:

http://img402.imageshack.us/my.php?image=harddiskefrzs7.jpg

http://img410.imageshack.us/my.php?image=harddiskefr2nj3.jpg

http://img511.imageshack.us/my.php?image=harddiskenuxp6.jpg

http://img136.imageshack.us/my.php?image=harddiskenu2ji7.jpg

Check linjen Disk 3 i computeradministrationen for at se hvad der er foregået, mit gamle G: som hed Spil Stor, er nu Rod og Vigtige Filer, og i følge Disk 3 linjen har den nye partition 293gb, men oppe i infolisten over har den kun 43, hvilket den også kun har i windows. Mit X og V drev er væk, og er blevet erstattet af ikke allokeret plads. Og jeg har nu et J og M drev som er RAW, og skal formateres for at kunne bruges.

Jeg er ærlig talt MEGET forvirret. Jeg har checket SATA kablerne bag i harddiskene, og har prøvet at bytte rundt på dem uden held, det er kun min Samsung HD753LJ, som der er problemer med, og jeg har ikke brugt RAID til at lave nogle af mine partitioner.

Jeg vil meget gerne undgå at formatere mine drev, da jeg gerne vil have de ting der er på dem.

Mvh

Jens
Avatar billede off-line Nybegynder
15. oktober 2008 - 18:14 #1
De 2 i nederste række, hvor der står RAW, har mistet filtabellen, men den kan
gendannes. http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede foolzrailer Nybegynder
15. oktober 2008 - 20:17 #2
Okay, det ser rigtig godt ud med det på den side, har nu skrevet til ham som har siden, mht. vista compatibel, om man skal gøre noget der eller hvad?

Det er det bedste hjælp jeg har fået end til videre på de forskellige steder jeg har søgt hjælp, tusind tak for det =)
Avatar billede off-line Nybegynder
15. oktober 2008 - 20:55 #3
fint nok:)
Avatar billede foolzrailer Nybegynder
16. oktober 2008 - 00:30 #4
Har fået fixet problemet med testdisk 6.10 og er vidst helt oppe og kører nu :)

Så har jeg bare lige at spørgsmål til, hvordan giver man points videre?
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 07:23 #5
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 07:25 #6
Du beder jasveg om at lægge et svar, så makere du hans navn ude til venstre og klikker på accepter.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. oktober 2008 - 11:32 #7
Ok så lægger jeg et svar:)
Avatar billede foolzrailer Nybegynder
16. oktober 2008 - 14:53 #8
Yes så fik jeg givet points, og vil så bare lige tak for den gode og hurtige hjælp, som der er blevet givet her på siden, jeg endte med at miste NADA data, hvilket virkelig er dejligt.

Til folk med lignende problemer, så blev mit problem fixed med det nyeste Testdisk 6.10.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. oktober 2008 - 15:25 #9
:)