Avatar billede rocco_siffredi Nybegynder
15. oktober 2008 - 09:29 Der er 4 kommentarer

Globale printerproblemer

I min applikation kan printerindstillinger ændres. Problemet er at når ændringerne sættes, så ændres indstillingerne for den globale Windowsprinter på pc'en.
Er der nogen der kender en løsning på problemet?

PS. Jeg benytter API-metoder (OpenPrinter, SetPrinter osv.)

// Rocco
Avatar billede hrc Mester
15. oktober 2008 - 09:35 #1
Hvad med at bruge det indbyggede printer-objekt og sætte det fra udskrift til udskrift?
Avatar billede rocco_siffredi Nybegynder
15. oktober 2008 - 10:20 #2
Har du informationer om "WinSpool"-uniten?
Avatar billede hrc Mester
15. oktober 2008 - 13:32 #3
Nå, sådan en unit findes der også! Hvis du har Microsoft Document Explorer kan du prøve at klistre dette link ind: ms-help://borland.bds5/Gdi/prntspol_7mgj.htm. Jeg ved ikke om det virker uden man har D2007 eller D2009, men du kan prøve.

Hvad er det for ting du ændrer i den globale printer?
Avatar billede hrc Mester
15. oktober 2008 - 13:35 #4
Alternativt kan du kopiere funktionsnavnene til Google og se hvad MS skriver om dem; WinSpool er jo kun en "wrapper" for hvad de stiller til rådighed. I øvrigt er WinSpool implementeret så primitivt, at de næsten kunne have undladt det.