Avatar billede osterland Nybegynder
14. oktober 2008 - 19:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

en måde at arbejde med microsoft access filer på mac'en

Hej,
Jeg har brug for en måde at kunne arbejde med mine acces databaser fra min mac - da der åbenbart ikke findes access i officepakken til mac. Findes der et andet program der skal bruges???
Alternativt - findes der en måde hvorpå jeg kan starte windows programmer op på min mac uden at skulle bruge bootcamp og lave en hel selvstændig windows partition?
Avatar billede jokkejensen Novice
14. oktober 2008 - 19:13 #1
Avatar billede egonspock Seniormester
14. oktober 2008 - 21:03 #2
Access findes ikke til Mac, så det må du leve uden.
Der er så mange specialiserede programmer, at markedet for databaser ikke har været så interessant på Mac. Hvis du er til det kan du jo altid blot installere MySQL, men det er meget nørdet og kræver også en eller anden frontend, der også lige skal programmeres.
Det store gamle databaseprogram på Mac hedder Filemaker, men det er ofte overkill og til hjemmebehov er Bento det bedste bud på en fleksibel og meget flot database. Den er lige kommet i version 2 til et par hundrede kroner og kan bruges til lidt af hvert, især da den integrerer sig fint med de øvrige programmer i OS X:
http://filemaker.com/products/bento/uses/
Avatar billede computerlab Nybegynder
18. november 2008 - 23:41 #3
Du kan bruge Base fra OpenOffice.org...