Avatar billede tehmalone Nybegynder
14. oktober 2008 - 13:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Nvidia driver og Vista 64bit

Hej, jeg har en computer, men et ASUS Nvidia 8800 GT grafikkort, og Windows Vista Ultimate 64bit.
Jeg har haft problemer med spil, pga min driver til grafikkortet, så jeg opdaterede den til 178,13, men hver gang jeg genstarter afinstallerer driveren, og så kommer den gamle (03,03) tilbage. Det er mildest talt belastende, at jeg skal installere den driver hver gang jeg skal bruge computeren..

på forhånds tak
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2008 - 07:36 #1
Har du fjernet den gamle driver i fejlsikret tilstand? det gøres før den nye lægges ind, du kan se her hvordan du starter i fejlsikret tilstand.
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/f9c50a72-04ec-4088-9fd4-a4f979eef5a71030.mspx
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2008 - 07:59 #2
der er en fejl i driveren fra nvidia for du er ikke alene om IKKE at kunne bruge nævnte driver. det er noget med at det chipset man har inde accepterer den ikke.

du skal ind under beta for at finde din driver - husk at slå visningen af beta fra inden du lader den søge.

http://www.nvidia.com/Download/Find.aspx?lang=en-us

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2008 - 08:02 #3
jeg glemte lige denne her.

har du husket at installere4 dit chipset.

i min vista 32 bit skal jeg installerere det selv om vista gladeligt meddeler at den virker perfekt.

derefter installerer du denne driver der er den sidste der virker.

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_175.19_whql.html

m.v.h
Avatar billede tehmalone Nybegynder
15. oktober 2008 - 23:07 #4
tjekker lige om man kan bruge den der er udkommet i dag... ellers tror jeg jeg vil forsøge ved treatmenice, men selvfølgelig finde tilsvarende til vista 64 bit, hvis de nu ikke er de samme
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2008 - 23:34 #5
Avatar billede tehmalone Nybegynder
15. oktober 2008 - 23:46 #6
det det samme .. :P Der står faktisk til sidst, at systemfilerne ikke er blevet modificeret, og at man skal gemme driveren til senere installation...

Har også prøvet at installere betadriveren, med samme resultat...
Avatar billede tehmalone Nybegynder
01. november 2008 - 11:23 #7
@rod-62: Hvordan fjerner man driveren, når man har startet op i fejlsikret tilstand ?
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2008 - 13:50 #8
Du kan i enhedshåntering gå ind i skærmkort og klikke på fjern og ok,du kan også i tilføj eller fjern programmer slette driveren Nvidia, inden genstart går du også ind i programmer og sletter mappen Nvidia.
Avatar billede tehmalone Nybegynder
16. november 2008 - 20:50 #9
hmm, skal man så også installere driveren i fejlsikret tilstand, for det gjorde ingen forskel det andet, men der var heller ingen mappe der hed nvidia i hverken Programmer eller Programmer (x86)