Avatar billede wired Nybegynder
13. oktober 2008 - 23:39 Der er 7 kommentarer

Login administrator website

Jeg anvender ASP.NET Login kontrol med sin tilhørende Administrator website.

Hvordan får jeg adgang til den Administrator websiden fra Internettet når min side er publiceret.
Avatar billede simsen Mester
14. oktober 2008 - 08:20 #1
Ved at skrive adresse i adressefeltet........eller lave et link til den på din side.....

Eksempel:
Du din filer (altså administrator filer) liggende i Admin mappen i root, så har du en login side, som ligger i din root mappe:

DinHjemmesideRoot
Admin
..Side1IAdmin
..Side2IAdmin
Bin
Default.aspx
Login.aspx

Nu tilgår du din hjemmeside, for at finde loginsiden således: www.DinHjemmesideRoot.dk/login.aspx

Hvis det er selve login delen, altså hvordan du får knyttet login siden, så den redirecter til admin mappen, skal du lige sige til :-)
Avatar billede wired Nybegynder
14. oktober 2008 - 08:52 #2
Lokalt er adressen:
http://localhost:62954/asp.netwebadminfiles/default.aspx?applicationPhysicalPath=C:\Users\xxx\Documents\Visual%20Studio%202008\WebSites\yyy\&applicationUrl=/yyy

Hvilken det af det skal jeg skrive for at få denne side frem når først sitet er lagt over på serveren?
Avatar billede simsen Mester
14. oktober 2008 - 09:33 #3
Er det adressen på din login.aspx eller er det adressen på hele din hjemmeside, du vil have? For det du viser der, er adressen på din default.aspx og ikke din login.aspx....

Giv mig istedet din fil struktur - altså har du lagt alt i roden?
Avatar billede wired Nybegynder
14. oktober 2008 - 09:43 #4
Når man laver en login-control i ASP.NET er det muligt at styre bruger, grupper og rettigheder ved hjælp af "Administrator websiden". Det er den som jeg vil have adgang til, via Internettet.

(højre klik på login kontrol og vælg "administer website")
Avatar billede simsen Mester
14. oktober 2008 - 10:08 #5
Ahhhhhhhhhhhhh det er den du vil tilgå - den kan du ikke tilgå fra en webside - den skal du bruge VS til at tilgå. Hvis du ønsker sådan en side, skal du selv lave den :-)
Avatar billede wired Nybegynder
14. oktober 2008 - 10:10 #6
Come on... Det tager en krig at lave sådan en. Hvorfor lave den hvis man alligevel ikke kan bruge den?
Avatar billede simsen Mester
14. oktober 2008 - 10:27 #7
Spørg Microsoft :-) Du kan såvidt jeg ved godt tilgå den........men kun hvis du sidder på selve serveren. Og jeg har stærkt på fornemmelsen, du ikke har andet adgang til serveren, end at kunne uploade filer dertil :-)

Der findes så tilsyneladende andre, der har lavet noget af arbejdet for dig - disse har jeg dog ikke checket ud - det må du selv gøre........

http://forums.asp.net/p/988936/2305186.aspx#2305186