Avatar billede alessandro Nybegynder
13. oktober 2008 - 11:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dato forespørgsel

Hej, jeg har lavet en forespørgsel i Access, som jeg gerne vil have til at vise poster fra en bestemt måned. Eks. september 2008. Jeg er ikke helt med på hvordan jeg skriver dette under kriterie.

Nogen hjælp? :)
Avatar billede jensen363 Forsker
13. oktober 2008 - 11:20 #1
Følgende giver Januar

Month([DinDato])= 1
Avatar billede terry Ekspert
13. oktober 2008 - 11:39 #2
depends on how your tbales is designed. If you have a date in the table then something lik ethis will work

SELECT * FROM YourTable WHERE Year(DateFiedl) = 2008 AND Month(DateField) = 9
Avatar billede -anders- Juniormester
13. oktober 2008 - 19:09 #3
Nedenstående giver altid alle poster for det aktuelle år samt måned. Koden skal blot indsættes i din forspørgsel i kriteriefeltet for dit datofelt.

Ved ikke lige om det var det du var ude efter, men det virker fremragende (access 2003)

Between Date()-Day(Date())+1 And DateAdd("m";1;Date())-Day(DateAdd("m";1;Date()))
Avatar billede terry Ekspert
15. oktober 2008 - 19:02 #4
some feedback would help
Avatar billede alessandro Nybegynder
16. oktober 2008 - 15:57 #5
Anders, jeg er ikke helt med på hvad jeg skal rette i den kode du skrev, for at få vist alle poster fra og med 01.09.08 til og med 30.09.08. Men ellers er det det jeg er ude efter, altså at skrive koden i kriteriefeltet under min "dato" tabel.
Avatar billede -anders- Juniormester
16. oktober 2008 - 17:44 #6
Hej alessandro

Min kode viser altid alle poster inde for den aktuelle måned og år dynamisk. Det er ikke meningen at der skal rettes i koden. BEmærk at min kode kun virker på et felt af datatypen Dato/Klokkeslet.

Hvis du vil forespørge dynamisk fks. på valgfri måned/år kan du ikke bruge min kode.