Avatar billede eerikk Nybegynder
12. oktober 2008 - 20:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvor skal jeg købe en ny computer

Hej!

Jeg vil gerne have en ny computer med massser af kapacitet. skærm og højtalere har jeg i forvejen. Den skal også bruges til at lave musik så jeg skal enten genbruge mit lydkort jeg har nu eller have et nyt i som har lidt af hvert (mikrofonindgang og mic-forstærker og den slags).

HVOR er et godt sted at købe sin computer enten på KBH/Sjælland eller på nettet?

-Erik
Avatar billede corleonedk Nybegynder
12. oktober 2008 - 21:48 #1
Hvis du bor i nærheden eller i Kbh er Falkoner Allé på Frederiksberg stedet.Prøv at samle dig en liste over hvad du vil have at hardware,og så tag en tur ned af gaden der.
Avatar billede computerlab Nybegynder
14. oktober 2008 - 10:56 #2
Der er nu stor forskel på hvordan man laver musik, og hvad krav til computer dette stiller. Vil et onboard lydkort være nok, eller skal der HI-FI kort til? Skal den bare lave lidt sampling, eller skal den lave realtime lydbehandling i 32 spor?

Har du andet du kan genbruge? Som fx. DVD brænder, harddisk?

Kan du selv installere den?
Avatar billede eerikk Nybegynder
24. oktober 2008 - 01:12 #3
Computerlab>> Jeg vil genbruge mit M-Audio Delta 1010LT lydkort. Den skal lave realtime lydbehandling i en masse spor. Der er ikke andet jeg vil genbruge, da jeg ikke ved hvad det er fra den gamle der kører dårligt.

Jeg vil helst ikke installere den selv, selv om jeg måske godt kan.
Avatar billede computerlab Nybegynder
24. oktober 2008 - 08:00 #4
Lækkert kort du har der, men jeg kan ikke se det skulle være et problem at installere. Ellers kan de sikkert installere det for dig på Frederiksberg.

Du skal måske lige undersøge om du kan genbruge dine programmer under Vista, hvis du f.eks. har kørt med XP indtil nu. Ellers skal du måske have XP installeret på den nye også.
Avatar billede eerikk Nybegynder
24. oktober 2008 - 11:24 #5
Computerlab>> Har XP-prof og vil gerne køre videre med det. Har du så nogle forslag til et godt sted at købe sin computer?
Avatar billede computerlab Nybegynder
24. oktober 2008 - 12:08 #6
Jeg er kun tilfreds med Dell (www.dell.dk), hvor jeg handler ind til firmaet, ca. 25 PC'ere om året + skærme, printere mv. Og jeg fortsætter med at købe vores maskiner med XP.
Du kan f.eks. få 4 års onsite support/forsikring, så sker der noget med maskinen, kommer der en teknikker ud og fixer det.

Ellers er der butikkerne på Falkoner Allé på Frederiksberg.

Hvad er der "galt" med den gamle? Kan den ikke opgraderes? Eller noget en re-install af XP ikke kan ordne?
Avatar billede eerikk Nybegynder
23. december 2008 - 01:34 #7
Endte med Føniks computer
Avatar billede computerlab Nybegynder
23. december 2008 - 10:15 #8
Hvad skete der med den gamle? Blev den skrottet?
Avatar billede eerikk Nybegynder
23. december 2008 - 11:15 #9
computerlab: Nej den står såmænd bare og kigger. Den har det hele, og jeg tror den er 2.0 Ghz og 2 GB ram - 2 harddiske, Server-tower og silent køling. Den var bare ikke HELT hurtig nok til det jeg ville. Hvorfor spørger du?
Avatar billede computerlab Nybegynder
23. december 2008 - 13:00 #10
Du skrev at den kørte dårligt, så hvis du skal have hjælp til re-installation, eller andet jeg kan hjælpe med, må du endelig tage fat i mig.

Du kan evt. kontakte mig via kontaktformularen på min hjemmeside.

Mvh
Brian Jørgensen
www.ComputerLab.dk