Avatar billede gorgeous Nybegynder
12. oktober 2008 - 09:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Blokering af internet m.m. (Hijack + mbam log)

Hej Alle,

jeg prøver at fikse en computer, som tilsyneladende ikke kan gå på internettet. Håber der er nogen, der gider kigge på disse logs og har nogle gode råd :) (har kørt avast for et stykke tid siden og lige kørt ccleaner og anti-malware.
___________________________________________

Malwarebytes' Anti-Malware 1.27
Database version: 1127
Windows 5.1.2600 Service Pack 2

mbam-log-2008-10-12 (09-17-36).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 123671
Tid tilbagelagt: 2 hour(s), 43 minute(s), 40 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 1
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Trymedia Systems (Adware.Trymedia) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)
_________________________________________________

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 09:19:09, on 12-10-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Safe mode

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://da.intl.acer.yahoo.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://da.intl.acer.yahoo.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://da.intl.acer.yahoo.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,First Home Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54843
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - c:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.301.7164\swg.dll
O2 - BHO: QUICKfind BHO Object - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - C:\PROGRA~1\TEXTware\QUICKF~1\PlugIns\IEHelp.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AzMixerSel] C:\Program Files\Realtek\InstallShield\AzMixerSel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ntiMUI] C:\Program Files\NewTech Infosystems\NTI CD & DVD-Maker 7\ntiMUI.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acer ePresentation HPD] C:\Acer\Empowering Technology\ePresentation\ePresentation.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SkyTel] SkyTel.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ePower_DMC] C:\Acer\Empowering Technology\ePower\ePower_DMC.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Boot] C:\Acer\Empowering Technology\ePower\Boot.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\LManager.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\CLIStart.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [BisonBar] C:\WINDOWS\BUtilityBar\BisonBar.exe
O4 - HKLM\..\Run: [eRecoveryService] C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\eRAgent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Program Files\Microsoft Works\WkDetect.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WorksFUD] C:\Program Files\Microsoft Works\wkfud.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Program Files\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Program Files\TDCpakke\Bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [NPCTray] C:\Program Files\TDCpakke\npc\bin\npc_tray.exe /LOAD
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [Nokia.PCSync] C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: OpenOffice.org 2.3.lnk = C:\Program Files\OpenOffice.org 2.3\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Acer Empowering Technology.lnk = C:\Acer\Empowering Technology\Acer.Empowering.Framework.Launcher.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Works Calendar Reminders.lnk = ?
O4 - Global Startup: Påmindelser i Microsoft Works Kalender.lnk = ?
O4 - Global Startup: Gyldendals Røde Ordbøger.lnk = C:\Program Files\TEXTware\Illuminator 2\Illview02.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_05\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nwprovau.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Memory Check Service (AcerMemUsageCheckService) - Acer Inc. - C:\Acer\Empowering Technology\ePerformance\MemCheck.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: Norman eLogger service 6 (eLoggerSvc6) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\ELOGSVC.EXE
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\Bin\Zanda.exe
O23 - Service: Norman Parental Control (NPC) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npc\bin\npcsvc32.exe
O23 - Service: Norman Personal Firewall Service (NPFSvc32) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npf\bin\npfsvc32.exe
O23 - Service: Norman Security service (NPROSECSVC) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\Ngs\bin\NPROSEC.EXE
O23 - Service: Norman User Activity Agent (NUAA) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npc\bin\nuaa.exe
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\nvc\bin\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: Norman's Very Own supplY of resources (NVOY) - Norman ASA - C:\Program Files\TDCpakke\npm\bin\nvoy.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe

--
End of file - 8952 bytes

Tak :)
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 12:59 #1
Prøv om dette hjælper på internettet.
http://djlizard.net/Dial-a-fix-2006-09-19.exe

Kør programmet, klik på "Tools" knappen (billede af en hammer), marker følgende punkt, og klik på "GO"

Repair permissions
Repair/reintstall IE
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2008 - 13:05 #2
Opdater din Superanti spyware og kør en komplet tur med den, hent CCleaner og lad den rense og fjerne det den finder.
Hent og installér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmer foretage en oprydning
Avatar billede gorgeous Nybegynder
12. oktober 2008 - 17:22 #3
Hej Rod,

tak for svarene. Jeg har kørt ccleaner inden ovenstående logs ;)

Det er fjernassistance, så jeg prøver lige at se, om jeg kan få guidet hende via telefonen til at hente "Dial-a-fix" - tak :)
12. oktober 2008 - 17:45 #4
Du har tilsyneladende både
* Norman
* Avast
* Symantec/Norton

Ikke sund kost SAMTIDIG!
12. oktober 2008 - 17:46 #5
Din HiJackThis log er fra "Boot mode: Safe mode" - det bør (skal) være Normal boot ...
12. oktober 2008 - 17:47 #6
Jeg kan se at du - måske mere eller mindre mod din vilje - har installeret [Yahoo Toolbar] ?
Den er dog ikke 'farlig', men bare et irriterende program/toolbar som bare fylder op .
Hvis du vil slippe af med den kan du følge guiden herfra ->
http://support.microsoft.com/kb/303047
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2008 - 06:54 #7
Larry det kunne da godt være at jeg var kommet til det samme som dig men man skal da ikke hælde det hele ind på en gang, så bliver spørgeren bare forviret, når internettet virker igen så har jeg en vejledning til at fjerne Norton og Norman antivirus programmer, i skal beholde Avast.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2008 - 10:08 #8
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2008 - 08:12 #9
Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Det kan jo ud i fremtiden få betydning for hjælp en anden gang.
Avatar billede gorgeous Nybegynder
13. december 2008 - 17:18 #10
Jeg skriver, når jeg har relevant input. Jeg har ikke været i nærheden af computeren siden (nok først mellem jul og nytår), så jeg vil ikke lukke det førend problemet er løst, så andre også kan få gavn af tråden.
13. december 2008 - 17:26 #11
(Men når du ikke har være ved denne tråd siden [12/10-2008 17:22:05] så bliver man jo lidt...)
Avatar billede gorgeous Nybegynder
13. december 2008 - 17:35 #12
Tænkte lidt over det og der er jo ingen grund til at den står og forstyrrer som et åbent spørgsmål, når det er inaktivt, så I har jo ret :)
Avatar billede gorgeous Nybegynder
13. december 2008 - 17:36 #13
Luk :D