Avatar billede drbest Nybegynder
11. oktober 2008 - 20:34 Der er 6 kommentarer

Tilmelde ny PC på mit domæne

Hej,
Har fået yderligere en PC til mit netværk (8 PC´ere)
Kan nogen hjælpe med en enkel og let forklaring på,
1) hvordan jeg tilmelder en ny PC til mit domæne på min 2003 Sbs?
2) hvordan jeg får det rette logon-billede på den nye PC, så den logger på domænet?
3) hvordan jeg kopierer rettigheder fra eksisterende bruger til den nye PC?
På forhånd tak!
Avatar billede riversen Nybegynder
12. oktober 2008 - 09:41 #1
1. nu skriver du ikke hvilket klient os du bruger, men højreklik på denne computer --> egenskaber. Derinde hvor du kan navngive pc'en kan du også melde den i domæne

2. Er ikke sikker på hvad du mener, men hvis du mener ctrl + alt + del billedet, så sker der automatisk, når du tilmelder den domænet og genstarter

3. rettighederne skal tildeles, kan ikke kopieres.
Avatar billede drbest Nybegynder
12. oktober 2008 - 10:13 #2
Det er XP pro, og det er ctr-alt-del billedet jeg mener. Jeg prøver lige og vender tilbage. Foreløbigt tak.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
14. oktober 2008 - 15:19 #3
i XP er det under denne computer egenskaber også under "computernavn" her skal du trykke "skift" og flytte hakket om til domæne og skrive dit domæne navn.
Avatar billede drbest Nybegynder
18. oktober 2008 - 19:54 #4
fint - det virker. Jeg skal lige have fundet ud af at acceptere. Tak for hjælpen :-)
Avatar billede drbest Nybegynder
18. oktober 2008 - 19:54 #5
nyhuus og riversen: kan I lægge et svar (er det muligt at dele points??)
Avatar billede riversen Nybegynder
18. oktober 2008 - 21:26 #6
behold bare point.