Avatar billede kasp Nybegynder
11. oktober 2008 - 19:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme ind i windows e. afbrudt servicespak install.

Hej.
Jeg har et problem med at komme ind på min computer. Jeg kom til at afbryde computeren da den var igang med at install. en servicespak. Nu kan windows ikke åbnes og jeg får kun startbilledet til PCeren.

Jeg har prøvet at åbne computeren i fejlsikret tilstand mv., men resultatet bliver det samme.

Jeg vil nødig reinstall windows da jeg er bange for at miste alle de billeder jeg har liggende på min PC.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede off-line Nybegynder
11. oktober 2008 - 19:57 #1
Du bliver nok nød til at lave en "Repair" så får du en ny windows, uden at dine
data slettes. Men alle updates fra Microsoft slettes, men det kan du klare med SP3.

"Repair"

Boot op med Windows CD. Ved valget mellem at trykke på "R" for
for at gå i konsollen, og at "Trykkke på Enter" for installation,
trykkes der på "Enter".
Ved installationen vil Windows fortælle, at der allerede er et
styresystem installeret, og man bliver spurgt, om man vil forsøge,
at reparere, eller om man vil foretage en nyinstallation.
Denne gang skal man så vælge "R" for reparation. Windows vil så
installere et nyt styresystem, uden at slette de eksisterende data.

Hvis den Windows CD man benytter kræver nøgle, så hav den parat.
Avatar billede hcma Novice
11. oktober 2008 - 20:06 #2
og husk efter repair straks at gå ind på Windows-update :o)
Avatar billede kasp Nybegynder
13. oktober 2008 - 10:17 #3
Hej jasveg.
Tak for dit svar. Jeg har faktisk prøvet repair delen. Jeg kan ikke rigtig få det til at fungere ordentligt. Jeg ender i min dos i windows mappen. Ved du hvad jeg så skal gøre?

Mvh
Kasper
Avatar billede off-line Nybegynder
13. oktober 2008 - 12:25 #4
Du må have trykket på "R" i stedet for "Enter" "R" står for reperation i konsollen.
Det er ikke der du skal ind. Du skal trykke på "Enter" for at komme ind i installation, og først der, når windows skriver at der allerede er et styresystem,
og du bliver spurgt om, hvad du vil gøre, trykker du på "R"
Altså føste gang du får mulighed for at trykke "R" trykker du "Enter" i stedet for.
Først når du ER i installation, trykker du "R" Så kører det.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. november 2008 - 14:08 #5
Fandt du ud af det?
Avatar billede kasp Nybegynder
29. august 2010 - 20:48 #6
lukket