Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. oktober 2008 - 08:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

3 trins knap

Hej

Jeg søger en knap som den her:
http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?cPath=5788_5792&products_id=91670&language=da

Den skal bare gå til neutralt efter tryk, lige som en elrude kontakt.

Kan man få det nogle steder?

Mvh.
hmortensen
Avatar billede t-bee Novice
10. oktober 2008 - 09:21 #1
Man kan f.eks. bruge sådan een her:
http://dk.farnell.com/7674180/switches-relays/product.us0?sku=arcolectric-switches-c1522ataaa
Tag dig ikke af billedet, det er kun vejledende, det du skal tjekke er, at det er en mom-off-mom switch. Den rigtige switch ligner den du har vist et billede af til forveksling.
De burde også kunne skaffe dem hos elektronik-lavpris.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. oktober 2008 - 09:33 #2
Det vil sige at "mom" gør at den slår tilbage?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. oktober 2008 - 09:39 #3
Og, er det en 6-benet kontakt du linker til, synes ikke jeg kan se det nogle steder.
Avatar billede t-bee Novice
10. oktober 2008 - 09:40 #4
Jep, det står for momentarily, den du linker til er så en on-off-on, det står forresten også øverst på siden, så måske du kan finde den rigtige hos elektronik-lavpris.
Avatar billede t-bee Novice
10. oktober 2008 - 09:42 #5
Arh ok, jeg linkede til en 3 benet, hvis du shal bruge en med 6 ben skal du finde en DPDT mom-off-mom kontakt.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
10. oktober 2008 - 09:44 #6
Avatar billede t-bee Novice
10. oktober 2008 - 09:50 #7
Jo, det skulle jeg bestemt mene, forresten så står DPDT for Double Pole - Double Throw, det er altså en topolet kontakt, med to positiner der har forbindelse (den kan altså godt have en tredje 'hvileposition', som den du har fundet).