Avatar billede sasso Novice
09. oktober 2008 - 13:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke navigere med piletasterne

Hej eksperter!

Af en eller anden grund er piletasterne holdt op med at fungere i Excel. I stedet for at flytte cursoren fra celle til celle bevæger vinduet sig i den retning, pilen peger. Det betyder, at jeg kun kan navigere i arkene med TAB, SHIFT+TAB, ENTER OG SHIFT+ENTER.

Er der nogen, der kan hjælpe mig med at få gjort piletasterne aktive igen? (De virker upåklageligt i andre programmer, så min logik siger mig, at der er en eller anden indstilling i Excel, der er aktiveret ved en fejl.

Thanx
Sasso
Avatar billede vejmand Juniormester
09. oktober 2008 - 13:31 #1
Tryk på ESC og prøv igen...........
Avatar billede vejmand Juniormester
09. oktober 2008 - 13:33 #2
"CTRL+F7 udfører kommandoen Flyt i projektmappevinduet, når det ikke er maksimeret. Brug piletasterne til at flytte vinduet, og tryk på ESC, når du er færdig."

Sakset herfra: http://office.microsoft.com/da-dk/excel/HP100738481030.aspx
Avatar billede sasso Novice
09. oktober 2008 - 13:42 #3
>>Vejmand
Tak for et glimrende, men det nytter desværre ikke noget at trykke på ESC. Problemet er faktisk også konstant; de sker også i nye ark og gamle ark, jeg åbner. Også efter at computeren har været slukket. Desværre
Avatar billede jkrons Professor
09. oktober 2008 - 14:00 #4
Er det kun i Excel, du har problemer?
Avatar billede sasso Novice
09. oktober 2008 - 14:06 #5
Jeps. Kun Excel. Lyder det her evt. som en geninstallation af programmet, tror I?
Avatar billede jkrons Professor
09. oktober 2008 - 14:20 #6
Prøv i første omgang at reparere.
Avatar billede poolplayer Nybegynder
09. oktober 2008 - 14:53 #7
Lyder som Scool Lock er slået til.?
Avatar billede poolplayer Nybegynder
09. oktober 2008 - 14:53 #8
Scrool Lock skulle der have stået..:-)
Avatar billede sasso Novice
09. oktober 2008 - 22:05 #9
Hurra! Den havde jeg sgu aldrig regnet ud selv. Nu fungerer det hele igen... :o) Smider du lige et svar, så har du i dén grad fortjent en lille byge point...
Tak for det.

PS Det hedder nok i virkeligheden scroll lock med ét o og to l'er.
Avatar billede poolplayer Nybegynder
10. oktober 2008 - 13:12 #10
SCROLL LOCK, så er der vist ingen tvivl hvis andre skulle kunne have behov for at bruge det en dag.....:-)))
God weekend.
Avatar billede sasso Novice
10. oktober 2008 - 14:55 #11
Tak for et godt råd. :o)