Avatar billede tolden Nybegynder
08. oktober 2008 - 16:29 Der er 4 kommentarer

Skal bruge program til overvågning af hvornår forbindelse crasher

Hejsa..
Jeg har et problem med min internetforbindelse på min nye adresse.. Der er en del støj på linien og mit internet hopper af nu og da, ca et par gange i timen. Min udbyder har bedt mig holder øje med hvornår det sker og skrive tidspunkt ned.. Nu er det jeg tænker om der er nogen der kender et program der kan holder lidt øje med det.. hvis jeg fx førger for at have noget til at uploade og og downloade konstant.. eftersom jeg ikke sidder ved min computer døgnet rundt og kan skrive hyppigheden ned..

Mvh Tolderen
Avatar billede Spotgun Seniormester
08. oktober 2008 - 18:01 #1
Prøv IPSentry (www.ipsentry.com). Bruger det selv til lignende overvågning af servere og til at måle oppetid på et par websites.

Du kan sætte programmet op til at pinge f.eks. google hvert femte minut (eller hvor tit du nu syntes). Du kan få den til at generere en graf over oppetid, og du kan også få notits om nedbrud på forskellige måder.
Avatar billede tolden Nybegynder
08. oktober 2008 - 23:14 #2
Tak for svaret spotgun..
Jeg har prøvet at installere programmet, men det er lidt for teknisk for mig, håbede på der måske fandtes et mere simpelt, brugervenligt program der var forholdsvis nem at opsætte.

Har du andre gode ideer eller er der andre der har?
Avatar billede riversen Nybegynder
09. oktober 2008 - 06:10 #3
http://www.paessler.com/prtg/

kræver din udbyder åbner for snmp hvis ikke det er åbent.
Avatar billede narkolas Nybegynder
13. oktober 2008 - 10:17 #4
brug winmtr

http://winmtr.sourceforge.net/

Simpelt og effektivt :)

Sæt den til at pinge din nærmeste gateway, så har du data når du kommer hjem.