Avatar billede chris96 Nybegynder
08. oktober 2008 - 13:05 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Ny 'kontor' computer!

Min stationære pc'er døde i sidste uge - bittert - sikkert et bundkort, der er brændt af, da der ikke bliver sendt strøm til hverken harddiske eller optiske drev, selv når strømforsyningen tændes! (har prøvet med en anden og fået strømforsyningen testet ok).

Nå men - jeg ved ikke så meget om de kære pc'er nu til dags. Jeg har fundet en tre stykker på computercity - jeg kan ikke helt finde dem billigere andre steder - nogen, der har ideer?

Acer Aspire L5100 til 4700,-
http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK41452

Fujitsu-Siemens Amilo LI3410-22P til 4000,-
http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK42041&sName=Computer+-+Station%c3%a6r

HP Pavilion A6441.SC til 4500,-
http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK40989&sName=Computer+-+Station%c3%a6r

Generelt er der både AMD og Intel processorer i dem - er det stadig blot et religionsspørgsmål??

Ellers er der også blandet onboard og almindeligt grafikkort - hvor stor indflydelse er der her?? Hvis de spil jeg spiller er footballmanager og lignende, er der så forskel at mærke?

Sidst - men ikke mindst - er der WLAN i Acer'en... egentlig synes jeg er lækkert, idet jeg slipper for et usb-kort på bordet! Og så tiltaler størrelsen på pc'en mig også - til trods for, at det måske giver begrænsninger i udvidelsesmulighederne - hvad siger i der?

Hvad siger eksperterne? Kan jeg få noget bedre til lige så få penge - eller det samme til billigere penge?

Mange spørgsmål... smider de point i jeg kan og fordeler, hvis der er flere af svarene jeg kan bruge!

På forhånd tak
Christian
Avatar billede corleonedk Nybegynder
08. oktober 2008 - 13:51 #1
Generelt føre Intel lidt på hastigheden i øjeblikket,men ellers er det nok til stadighed et religions spørgsmål ja..
Mht til onboard grafikkort er jeg personligt ikke så stor fan af dem,ikke fordi det ikke kan klare dit behov.Men mere pga af varmeudvikling,og hvis det går eller fejler hvilket oftest er den del der gør.Ja så det noget nemmere at udskifte et kort end et helt motherboard.Men som sagt er det en personlig smag.

Og til sidst nu skriver du ikke hvor du bor,men hvis det er i KBH så tag et smut på Falkoner allé på Frederiksberg.Der ligger stadig en del forretninger hvor man kan få nogle gode tilbud pga den store konkurrence der..Ellers er Aldi også kendt for nogle gode tilbud på Acer maskiner en gang imellem.
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2008 - 14:20 #2
Avatar billede corleonedk Nybegynder
08. oktober 2008 - 17:34 #3
Lille rettelse ang Aldi så det Medion computere,men tag et kig på deres hjemmeside..
Avatar billede milter Ekspert
08. oktober 2008 - 20:30 #4
Til kontorbrug kan alle stationære computere bruges, uanset pris. Kravene til den software, der bruges til kontorbrug, er så små, at selv udstyr med flere år på bagen kan bruges.

Jeg har selv for et par måneder siden "opdateret" en fem år gammel maskine med en AMD XP 2800+ processor ved at udskifte den gamle 60GB harddisk med to nyere og større og en ny strømforsyning.

Hvis du derudover vil kunne spille lidt, kan du for ret små penge få gode grafikkort. Hvis du vil spille "alvorligt", er det jo nok ikke en "kontormaskine", du har brug for ;-)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
09. oktober 2008 - 12:16 #5
Smider lige et svar for at lukke,hvis du har brug for mere hjælp må du endelig spørge chris96
Avatar billede haverslev Novice
09. oktober 2008 - 13:19 #6
Også et svar fra mig så :-)
Avatar billede chris96 Nybegynder
27. maj 2009 - 13:09 #7
Takker for hjælpen og deler point... det er ved at være et stykke tid siden - men det blev en acer fra comutercity - og den har kørt upåklageligt!