Avatar billede martinsorensen Nybegynder
07. oktober 2008 - 22:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Textbox egenskaber.

Hej eksperter.

Jeg vil gerne lave min textbox sådan at der fra start af står noget i textboxen. Så når man trykker på denne forsvinder teksten og man kan indtaste noget nyt i boksen.
Der kunne F.eks stå "skriv her" i boksen.

Mvh

Martin
Avatar billede Syska Mester
07. oktober 2008 - 22:54 #1
win eller web ? Begge kan lade sig gøre .... :-)

Hvis winapp ... så kan du bruge den Enter event der findes på den, og så fjerne teksten ... og Leave eventen til at skrive det igen hvis brugere ikke skrev noget ...

// ouT
Avatar billede martinsorensen Nybegynder
07. oktober 2008 - 22:55 #2
web, skulle jeg have skrevet :o)
Avatar billede Syska Mester
07. oktober 2008 - 22:58 #3
Skulle være til dette spm :-)

<asp:TextBox ID="txtAllianceName" runat="server" Text="name" onclick="java script:if(this.value == 'name'){this.value=''};" />

Det burde virke ..

// ouT
Avatar billede martinsorensen Nybegynder
07. oktober 2008 - 23:05 #4
<asp:TextBox ID="txtAllianceName" runat="server" Text="name" onclick="java script:if(this.value == 'name'){this.value=''};" />

Virker ikke.

<asp:TextBox ID="txtAllianceName" runat="server" Text="name" onclick="java script:{this.value=''};" />

Virker.

Hvordan kan jeg få den til at skrive det som stod til at starte med hvis man unClicker textboksen hvis man kan kalde det det :o) Tak for hjælpen!
Avatar billede Syska Mester
07. oktober 2008 - 23:13 #5
onblur="java script:{this.value=''};"
Avatar billede martinsorensen Nybegynder
07. oktober 2008 - 23:34 #6
Tusind tak. Smid et svar! :D
Avatar billede Syska Mester
08. oktober 2008 - 10:13 #7
svar