Avatar billede jokkejensen Novice
07. oktober 2008 - 10:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Microsoft Hyper-v Server - Hypervisor is not running - HELP

Hej

Jeg forsøger at konfigurere en IBM server (x3650) til at køre Hyper-v.

Jeg bruger RC versionen.

Jeg har opdateret BIOS på serveren, til 1.11, og har så kunne enable "Hardware-assisted virtualization", dog kan jeg stadig ikke starte min virtuel server gennem Hyper-V manager på min vista.

Jeg kan godt oprette dem, connecte til MMC osv, så det er ikke et rettighedsissue.

Fejlmeddelese, når jeg forsøger at starte en virtuel server:
http://img384.imageshack.us/my.php?image=hypervmanagerdx1.jpg

1'eren løste jeg ved at opdatere bios, og fik den enabled. DEP ved jeg ikke hvordan jeg får verificeret om det overhovedet kører, men jeg kan dog få bekræftet at min server er i releasenotes for hyper-v : http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc771766.aspx - Der er intet om DEP i BIOS.

Nogen der har erfaring med hyper-v, ved noget om DEP, eller har et andet bud ?

- På forhånd tak
Jacob
Avatar billede jokkejensen Novice
07. oktober 2008 - 15:49 #1
For mit vedkommende manglede jeg at sætte "Execute bit disable" til enabled i bios, under CPU settings.

Vh
Avatar billede dj_jens85 Nybegynder
19. november 2008 - 09:44 #2
Jokkejensen - Tusind tak for hjælpen, havde samme problem som dig, og den "lille" bios setting "execute bit disable" var lige præsis hvad jeg manglede ! :-)