Avatar billede jan_man Nybegynder
06. oktober 2008 - 21:47 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Driver-installering ifm. installering af Vista

Hejsa

Jeg har lige samlet en ny computer mest af nye komponenter, men også med enkelte dele fra en 4 år gammel computer bl.a. et DVD-drev fra NEC (DVD RW ND-2500A).

I forbindelse med at jeg installere Windows Vista får jeg følgende meddelelse:
"Der mangler en påkrævet enhedsdriver til cd/dvd-drevet. Hvis du har en diskette, cd, dvd eller et USB-flashdrev med driveren, skal du sætte den/det i nu."

Jeg har forgæves søgt efter en opdateret driver på nettet. Jeg har også forgæves forsøgt mig med driver-cd'en, der fulgte med bundkortet (ASUS P5E64 WS Evolution).

Og nu er jeg løbet tør for ideer. Er der mon hjælp at hende derude?
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2008 - 22:29 #1
det du nok skal er at opdatere firmware i drevet og lad mig sige dig med det samme at det kan blive meget svært men også let.

http://www.opendrivers.com/driver/214402/nec-nd-2500a-dvd+rw-firmware-1.06-free-download.html

det må blive dit eget ansvar men et liteon dvd brændredrev kan du få i sata for ca 289,-kr.

bare for hvis det skulle gå galt.

tjek for om der er en nyere firmware end den jeg fandt.

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2008 - 22:31 #2
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2008 - 22:32 #3
glem den sidste link med 1.08

det er til en andet drev
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2008 - 22:43 #4
der er også en her men om det hjælper noget at opdatere sidder jeg og kommer i tvivl om.

personligt havde jeg drønet drevet ud og skiftet til et liteon
i min asus m2n-e har jeg 2 ens liteon sata brænderdrev i maskinen og man skulle tro at det ville lave konflikter men det kan min bios godt finde ud af.

du skriver ikke om det er sata eller ide men de koster næsten det samme

http://www.techspot.com/drivers/driver/file/information/3293/

kan du bruge det til noget ellers så glem det.
Avatar billede jan_man Nybegynder
06. oktober 2008 - 23:39 #5
Hej treatmenice.

Det er netop disse opdatering jeg fandt på nettet, da jeg søgt efter en opdateret driver. Men disse hjælper mig desværre ikke.

Jeg skulle selvfølgelig have skrevet det i mit første indlæg - undskyld, men mange tak for din ulejlighed. Det er for iøvrigt et IDE-drev.

Er der andre forslag? (udover at skulle til at punge ud på et nyt drev)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
07. oktober 2008 - 13:53 #6
Hvis du ikke kan opdatere firmware er der nok ikke andet at gøre end at købe et nyt,og som treatmenice skrev så er de heldigvis ikke så dyre.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2008 - 14:26 #7
Avatar billede jan_man Nybegynder
07. oktober 2008 - 15:30 #8
Jo, men jeg har bare sådan en underlig ide om, at hvis der skal investeres i nyt - så skal det sgu også være ordentligt. Og så springer jeg nok med på Blue-Ray/SATA vognen med det samme. Og så er vi ude i ca. kr. 700. Og dem ville jeg jo gerne have sparet en tid endnu :-)

Men det lader ikke til at kunne ændres på, så jeg har lige pt. smidt penge efter et sådan drev. Så håber jeg, at det er givet godt ud! ;o)

Tak for jeres ulejlighed.
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2008 - 16:08 #9
de gamle drev er slet ikke skrevet til de nye styresystemer.
man er også gået over til SATA drev hvor kablerne er noget klams - de bliver hurtigt "løse i det" men ok et sæt koster ikke mere end 30-40 kr så pyt

hvornår bliver dvd skiverne til blueray så billige som almindelige dvd. i dag har man jo en ekstern harddisk.

jeg skal have nyt bundkort når der kommer usb 3 og køber 2 dvd brændere fra liteon - det kunne som godt være et andet mærke men de er stabile og billige og det er jo i sidste ende det det handler om.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
07. oktober 2008 - 22:14 #10
Du må nok hellere lige smide et svar treatmenice,så jan kan få lukket her.Og held og lykke med det nye drev til jan man :)
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2008 - 23:00 #11
jeg deler gerne
Avatar billede corleonedk Nybegynder
08. oktober 2008 - 13:28 #12
ikke tale om alt jeg gjorde var at bakke dig lidt op,de er dine hele banden :)
Avatar billede jan_man Nybegynder
10. oktober 2008 - 21:03 #13
Nå, men jeg fik jo modtaget det her drev:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=419022&searchArea=&Soegeord=

...og det svinger bare. Endnu engang tak for jeres ulejlighed.
Avatar billede jan_man Nybegynder
10. oktober 2008 - 21:49 #14
Hvordan f... får jeg smidt point ud?
Avatar billede jan_man Nybegynder
10. oktober 2008 - 21:50 #15
...klikker helt vildt på Accepter, men der sker ik'orn skid!
Avatar billede jan_man Nybegynder
10. oktober 2008 - 21:51 #16
Ååååh, man skal klikke på nick'et først, og DEREFTER på Accepter!
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2008 - 08:22 #17
tak skal du have.