Avatar billede terminator Nybegynder
05. oktober 2008 - 13:54 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Sletning af mapper og filer

Hej der,

Jeg har et lille problem bestående i at når jeg vil slette en mappe fyldt med filer, så vil den kun slette filerne. Bagefter siger den "adgang nægtet", når jeg vil slette selve mappen. Hvis jeg så starter forfra, så siger den at mappen ikke er tom...men det er den jo...?
Efter en genstart kan jeg godt slette mappen uden problemer men
det er da bare lidt irriterende. PS: Det er ikke alle mapper der skaber dette problem. Nogen ideer.

teRminAtoR
Avatar billede tiger_dk Mester
05. oktober 2008 - 14:15 #1
følger lige med på sidelinien, har lidt det samme problem, bare i XP !
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2008 - 14:41 #2
Har du prøvet:
kontrolpanel/mappeinstillinger/vis
og markeret skjulte mapper og filer for se om der forsat er filer tilbage i mappen.
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2008 - 14:41 #3
Ingen hjælp herfra, blot en konstatering af at jeg har samme problem - det virker som om at Vista ikke får sluppet mappen og tror så der er andet der har fat i den.
Avatar billede reinelt Nybegynder
05. oktober 2008 - 14:43 #4
hvilken mappe drejer det sig om?
Avatar billede reinelt Nybegynder
05. oktober 2008 - 14:49 #5
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/b8f62a7d-381a-4253-a52e-04883e076bbe1030.mspx har prøvet at kikke der, men måske andre kan finde noget
der kan bruges.
Avatar billede terminator Nybegynder
05. oktober 2008 - 14:53 #6
Det er bare en ganske normalt oprettet mappe. Ingen speciel mappe. Men kunne da tyde på at noget måske bliver rettet i en opdatering når der er flere der har problemet :)
Avatar billede reinelt Nybegynder
05. oktober 2008 - 14:57 #7
Avatar billede reinelt Nybegynder
05. oktober 2008 - 14:58 #8
Avatar billede terminator Nybegynder
05. oktober 2008 - 15:00 #9
Hmmm...jeg brændte indholdet fra mappen med Nero. Så siger den at mappen ikke kan slettes fordi den er åben i et andet program. Har det noget at gøre med Nero ? For det ER lukket helt ned. Der er heller ikke noget der ligger og lurer nede ved uret.
Avatar billede terminator Nybegynder
05. oktober 2008 - 15:08 #10
Syntes ikke rigtigt at jeg kan finde noget på de link der....men takker da alligevel :D
Avatar billede Regmos Praktikant
05. oktober 2008 - 15:37 #11
Har haft et lignende problem. Hvis mappen indeholdt flere undermapper
kunne jeg ikke få lov til at slette,selv om alle undermapperne var tomme.
Problemet forsvandt da jeg deaktiverede "Brugerkontokontrol"
Mvh. roegm.
Avatar billede terminator Nybegynder
06. oktober 2008 - 22:59 #12
Hmm...jeg HAR ellers deaktiveret Brugerkontokontrol. Det er det første jeg gør efter en geninstallation :) Dette har dog ikke løst problemet.
Avatar billede reinelt Nybegynder
07. oktober 2008 - 13:22 #13
du kan også køre en SFC /scannow for at se om den kan rette op på fejlen. Gå i START > KØR og skriv CMD - skriv herefter SFC /SCANNOW - og vent.. ha' din Win CD parat.
bemærk mellemrum efter sfc.
Avatar billede corleonedk Nybegynder
07. oktober 2008 - 14:05 #14
Det kan godt være Nero der driller dig,bare fordi der ikke er noget der som du siger lure nede ved uret.Betyder det ikke at nero er helt død,du kan prøve at kigge i task manager og se om der skulle være noget fra nero der stadig er aktiv.Det ville ikke undre mig at der var :)
Avatar billede terminator Nybegynder
20. januar 2009 - 11:59 #15
Sorry for den lange svartid men har dælme haft travlt :) Problemet er der ikke mere på mystisk vis. Ved ikke hvad jeg skal gøre med point men hvis i syntes kan i jo lægge et svar :)
Avatar billede reinelt Nybegynder
25. januar 2009 - 14:03 #16
jeg tillader mig at smide et svar men deler gerne
Avatar billede terminator Nybegynder
26. januar 2009 - 01:30 #17
Jamen jeg øser lige ud :D