Avatar billede signalhorn Nybegynder
04. oktober 2008 - 01:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Zyxel 660 HW D1 router kan ikke får forbindelse til Cybercity

Jeg har i min grænseløse naivitet investeret i en af de routere, Cybercity selv anvender (Zyxel 660 HW D1). Men jeg kom ret hurtigt ned på jorden igen. Selvom jeg kopierer alle de indstillinger, jeg kan finde på Cybercitys hjemmeside, er det mig umuligt at etablere forbindelse. Når jeg kører opsætningen fra den cd, der fulgte med fra Cybercity, får jeg en melding om manglende forbindelse mellem router og CC (Cybercity). Et opkald til CC kundeservice førte ikke til andet end den kendte oplysning om, at de ikke yder support på fremmede routere. Men han kunne fortælle, at de får deres egne routere leveret med en anden software, end de normalt leveres med. Samme melding fik jeg fra Zyxel Danmark.

Jeg er uerfaren mht. opsætning af netværk og er løbet tør for idéer. Skal jeg droppe forehavendet og i stedet købe en ekstra router, som jeg kobler til adsl-modem fra CC? Eller skal jeg insistere på, at den router, jeg har købt, skal kunne spille sammen med CC?
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2008 - 09:36 #1
har selv haft købt den router og sat op med CC - er du helt sikker på at du har benyttet helt samme indstillinger, også fx brugernavn og password?
Avatar billede signalhorn Nybegynder
04. oktober 2008 - 10:32 #2
Jeg kan sagtens have misset noget, men brugernavn og password er indtastet korrekt...
Avatar billede keysersoze Guru
05. oktober 2008 - 17:16 #3
i så fald har jeg ikke umiddelbart nogle idéer desværre.
Avatar billede signalhorn Nybegynder
05. oktober 2008 - 19:41 #4
Tak alligevel! Jeg er tæt på at opgive med den router - og i stedet koble en trådløs router efter den, jeg fik leveret med abonnementet (Zyxel 2602R-D1A). Eller skifte udbyder. Jeg har i hvert fald ikke lyst til at betale de priser, Cybercity forlanger for leje af router...
Avatar billede keysersoze Guru
05. oktober 2008 - 19:49 #5
Du risikerer det samme med en ny udbyder :)
Avatar billede signalhorn Nybegynder
08. oktober 2008 - 16:31 #6
Jeg har købt en ny router, D-link DIR-300, og det har løst alle problemer med uregelmæssig forbindelse. Jeg forsøger at lukke, hvis jeg ellers kan finde ud af det...
Avatar billede keysersoze Guru
08. oktober 2008 - 17:00 #7
læg et svar...
Avatar billede signalhorn Nybegynder
08. oktober 2008 - 20:14 #8
Nå, sådan...:-)