Avatar billede ha9953 Nybegynder
03. oktober 2008 - 00:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Køb af ekstern hdd kabinet - 2 forgæves køb indtil nu

Hej

Jeg forsøger at finde et usb harddisk kabinet til min harddisk fra min gamle bærbar. Indtil videre har jeg lavet følgende fejlkøb:

http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=102806

og

http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=98408

Selve harddisken er følgende:

http://www.superwarehouse.com/Fujitsu_Mobile_80_GB_Internal_Hard_Drive/MHV2080BH/ps/641821

Jeg er ved at blive vanvittig, så jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig :-)
Avatar billede thov Forsker
03. oktober 2008 - 00:54 #1
Box nr. 2 er definitivt forkert - den er til P-ATA og harddisken er en S-ATA.
Men hvad er der i vejen med box nr. 1, den burde passe.
Avatar billede ha9953 Nybegynder
03. oktober 2008 - 01:11 #2
Tak for dit svar

Ja box nummer 2 var det første køb jeg foretog, og det var helt sikkert en fejl.

jeg troede så derfor også jeg havde fundet frem til det rigtige ved box nummer 1 men uanset hvordan jeg forsøger at presse de 2 ender mod hinanden vil de bare ikke passe sammen.

stikket på harddisken ser ud til at være rigtigt opdelt - men virker bare for stort til at gå i selve boksen
Avatar billede thov Forsker
03. oktober 2008 - 02:14 #3
Der er ikke standardmål for 2,5" harddiske (bortset fra skiverne som roterer, er 2,5" i dismeter).
Din Fujitsu disk er 10,2 mm tyk - andre, som en Seagate 120GB jeg har, er 9 mm tyk, så det kan være derfor.
Avatar billede ha9953 Nybegynder
05. oktober 2008 - 20:48 #4
Jeg fandt selv løsningen

Fandt ud af at på selve stikket på harddisken sad der en omformer der kunne hives af og så passer den til boks nummer 1.

Hvor kan sådan noget dog snyde....