02. oktober 2008 - 18:46Der er
18 kommentarer og 1 løsning
Yousee lukker min email
Da YouSee har tænkt sig at lukke for min email adresse gennem flere år vil jeg godt høre om der er mulighed for at beholde email adressen på en eller anden måde hos en anden udbyder?
Alternativet er at betale Yousee kr. 29 om måneden for at få lov at beholde min email adresse til trods for jeg stadig er Yousee kunde (dog kun på kabel-tv)
Din email adresse har hørt til dit Internet abb. hos Yousee og ikke dit Kabel-TV og da det er 2 forskellige produkter så kan du ikke sammenligne at du stadig er kunde hos dem.
Det er jeg klar over, jeg bebrejder da heller ikke Yousee for noget. De fortalte mig dog for 2 år siden da jeg skiftede udbyder at jeg sagtens kunne beholde adressen. Det er bare super ærgeligt da jeg har haft adressen i 4-5 år.
Kan dog kun anbefale dig at købe dit eget domæne, og evt. nøjes med et mailhotel hos feks. enavn http://www.enavn.dk/webhoteller.
Jeg har selv mailhotel hos dem, og kan kun anbefale dem for lidt ;-)
Fordelene er bla. det er dit domæne og e-mail adressen følger dig og ikke ISP'en !!!! - Du kan modtage filer så store som diskpladsen tillader, hos Enavn får du mere diskplads løbene !!! - Du har størrer mulighed for at konfigurere din mail konto.
Er det ikke underligt, som man kan få et personligt forhold til sin mailadresse? Jeg har måttet skifte 3 gange gennem de sidste 9 år, og hver gang var det med vemod, jeg måtte sige farvel til den gamle. Jeg havde dog oprindeligt kreeret et "hoved", som var så specielt, at jeg kunne beholde det hver gang og kun skifte "efternavnet ud.
Og så kan man jo også sende en besked til alle dine adresser om ændringen. Så vidt jeg ved, vil du stadig få mail til den gamle adresse i nogle måneder og på den måde opfange modtagere, som ikke har fået den ændret i deres mailprogram.
Jeg har ved hver meddelelse om ændring medsendt en udførlig vejledning til modtagerne om, hvordan de ændrer adressen i diverse mailprogrammer.
Det følgende har måske, og måske ikke, relation til dit spørgsmål, men her kommer det alligevel.
For nogle år siden ændrede jeg en internetforbindelse til et ADSL-abonnement hos TDC. I den forbindelse oprettede jeg en mailkonto med navnet "xxxxx.tdcadsl.dk". Nogle måneder senere tilføjede jeg så to ekstra konti på samme abonnement i mine to drenges egne navne (de havde fået deres egne computere) med adresserne "xxxxx.privat.dk" og yyyyy.privat.dk
I begyndelsen af december sidste år skiftede jeg så fra TDC-forbindelsen og tilhørende mailadresse til en youSee-ditto. Drengenes mailkonti blev der af en eller anden grund ikke ændret ved, men DE VIRKER STADIG.
Jeg har lige foretaget en større oprydning, rengøring og opdatering på den yngstes maskine, og det var i den forbindelse, jeg opdagede det her. Hans computer kan både sende og modtage mails, selv om abonnementet rent faktisk ophørte for ca. 10 måneder siden!
Og til "moralisterne": Jeg VIL kontakte TDC for at se, hvad deres forklaring er. Så må vi se, om deres reaktion kommer lige så hurtigt som reaktioner på fejlmeldinger via mail ;-)
Det koster dem stort set ingenting at have de mailkonti aktive. Det der koster er support. Var TDC eller en anden udbyder, der lukker den slags mailkonti i samme øjeblik man henvender sig til support vedrørende dem?
Det er velkendt at Internet udbyderne ikke lukker mailkonti, lige netop fordi det ikke koster dem noget særligt at holde dem i luften. Men Ja, oprettelser sker automatisk, men lukninger har man tilsyneladende "glemt" hos stort set alle udbydere.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.