Avatar billede falslev Nybegynder
02. oktober 2008 - 11:58 Der er 3 kommentarer

Ændirnger af fejl sidder på iis

Jeg ønsker at ændre min fejlsidder på min iis så jeg logger fejlen i databasen og giver brugeren en flink besked om at der er sket en fejl.

Men hvordan gør jeg dette?

Kan hverken få den til at køre en fil eller en url?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
06. oktober 2008 - 13:19 #1
Hvis du tager egenskaber på sitet i IIS manager vil du have et faneblad der fortæller serveren hvilken side den skal vise ved en given fejl. Her kan du ændre i de standard sider som IIS viser til det du gerne vil have :)

Mht. at logge fejlen i en database vil det så være op til den side du loader at foretage dette. IIS i sig selv logger den slags i sin egen logfil.
Avatar billede falslev Nybegynder
06. oktober 2008 - 13:57 #2
Har lige fået løst problemet. Fik den til at virke med url, men en url for mig er noget på nettet der starter med http:// osv.
Men den skulle have det som en lokal sti. Hvorfor så kalde det url?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
06. oktober 2008 - 14:01 #3
Fordi det henviser til en given side et given sted. HTTP er blot en protokol som der anvendes og har som sådan ikke noget at gøre med en given adresse.