Avatar billede cmartin Nybegynder
01. oktober 2008 - 19:58 Der er 7 kommentarer

Hjælp til Visual basic

Hej allle sammen. Jeg hedder Martin og er 11 År.
vil gerne have nogle let forstålige Guides som JEG forstår.
hvad for et VB skal jeg bruge?? 2008,VB6....... Min far vil gerne betale det. her er lidt PC info:

Intel pentium 4 1.7 GHZ
SDRam 798 MB
MAINBOARD: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO,. LTD
model: intel i845 REV.A3
BIOS
Brand: Award Software international, Inc.
Vesion: 6.00 PG
Date: 11/21/2001

Hilsen martin
Avatar billede rebecca Novice
01. oktober 2008 - 22:39 #1
Hej
Måske ikke meget hjælp men du kan hente Visual basic Express 2008 her >> http://www.microsoft.com/express/vb/default.aspx

Der er indbyggede guider i også for begyndere, eneste ulempe er at det er på engelsk

Mvh.Rebecca

Ps...Den er gratis du skal blot registre dig
Avatar billede falster Ekspert
02. oktober 2008 - 12:42 #2
Hvis det skal være på dansk og Visual Basic til Windowsprogrammer, kan jeg anbefale denne bog:

Grundlæggende programmering med Visual Basic 6.0 af Michell Cronberg.

Selvom den er fra 1999 og jeg er ca. 5 gange ældre end dig, husker jeg den som let forstålig og grundig.

Vi må håbe, at der er andre, der vil give dig gode råd her.

Jeg selv er lidt tvivlende på, om du kan lære programmering med "guider".

God fornøjelse. Vi er heldigvis mange, der synes, at det er en sjov hobby at programmere.
Avatar billede cmartin Nybegynder
02. oktober 2008 - 15:51 #3
Så må jeg lece efter den bog. Måske er den på Bibloteket what ever. Men jeg ved man ikke lære alt af Guides.
Har prøvet VB2008 men det køre sq for langsomt på min spade. Så må lede efter VB6.

Hilsen Martin
Avatar billede qua Nybegynder
02. oktober 2008 - 16:31 #4
Hvis du står er er ny overfor verdenen af programmering, så ville jeg klart starte ud med en let læse- og forståelig bog på dansk. Selv lærte jeg det allermest grundlæggende af en ven, men købte alligevel følgende to VB6 bøger:

"Start På Visual Basic 6.0" af Jacob Kristiansen
"Grundlæggende Programmering med VB 6.0" af Michell Cronberg

Begge bøger tager udgangspunkt i en læser, der ikke før har programmeret, og sætter dig godt ind i hvordan VB 6 virker. At du ikke kan starte i VB.NET skal du ikke tage dig af. Syntaxen er stort set det samme, og når du først har lært VB 6.0, er det intet problem senere at skifte til et bedre eller nyere sprog.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2008 - 01:44 #5
Jeg vil nu nok mene at der er markante forskelle på VB6 og VB.NET !
Avatar billede qua Nybegynder
04. oktober 2008 - 16:38 #6
Hvis du kigger på forskellen mellem et sprog som PHP, LISP eller Javascript i forhold til VB, så er det da åbenlyst at der ikke er stor forskel på syntaksen i VB og VB.NET. At det underlæggende og sprogstrukturen så er ændret radikalt er en anden sag.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2008 - 17:37 #7
Der er en overfladisk lighed i syntax. Og det kan give en komfortabel følelse for
dem som skifter fra VB6 til VB.NET, men det kan altså også skabe meget frustration, fordi
sprogene er meget forskellige.