Avatar billede mikalj Nybegynder
01. oktober 2008 - 16:33 Der er 1 løsning

Flydende animeret brugergrænse flade

Hej eksperter.

Jeg er ikke sikker på om min titel er beskrivende nok.
Jeg har skal lave en application som skal indholde en del elementer som skal flyttes rundt på skærmen. Mere specifikt har jeg brug at have nogle paneler placeret horizontalt ved siden af hinanden. Der skal kun være 1-2 paneler synlige ad gangen igennem en slags "viewport". Der skal så med musen kunne scrolles igennem disse paneler. Alt det har jeg sådan set fået til at virke.

Mit problem er at det flimrer meget noget man scroller bare en anelse hurtigt. Jeg jeg prøvet at bruge almindelige controls (paneler, knapper, etc), men også men GDI+ og "manuelt" tegne mine elementer. Har desuden forsøgt med diverse doublebuffering metoder, lige lidt ser det ud til at hjælpe.

Så mit spørgsmål er: Hvilken teknik er bedst er bruge når man på denne måde ønsker en flydende, let animeret brugergrænseflade.
Jeg tøver med at kaste mig ud i directx da de jo hovedsageligt er til grafikintensive opgaver. Men også fordi jeg aldrig har brugt det før, og det er begrænset hvor meget tid jeg har til at lære det.
Avatar billede mikalj Nybegynder
18. august 2010 - 17:24 #1
lukker