Avatar billede carit Nybegynder
30. september 2008 - 18:47 Der er 3 kommentarer

En Excel-fil jeg vil åbne indeholder en macro

Jeg har fået tilsendt en excel-fil, og når jeg prøver at åbne den, får jeg at vide "hjkhj.xls contains macro". Hvordan finder jeg ud af hvor denne macro er, og hvad den gør. Hvordan får jeg den disabled, så jeg er sikker på at jeg kan arbejde videre med filen uden evt. "indblanding" af en macro jeg ikke selv har bedt om?
Avatar billede kabbak Professor
30. september 2008 - 18:52 #1
1. Åben Excel med ny mappe, vælg Funktioner Makro Sikkerhed, sæt den til høj,luk så excel igen.
Nu kan makroer ikke køre i excel, så kan du kikke.

2.
Prøv at holde shift nede, mens du dobbeltklikker på filen, det gør at auto makroer ikke starter.
Avatar billede carit Nybegynder
01. oktober 2008 - 22:51 #2
Okay, det lyder OK, men jeg håbede at jeg kunne finde, hvor og hvad en evt. makro gør, så jeg kunne fjerne den, og arbejde videre med filen.
Avatar billede kabbak Professor
01. oktober 2008 - 23:04 #3
det kan du også ved 1. der kan makroer ikke køres, men du kan jo så gå ind og se koden.