Avatar billede zkizo Nybegynder
30. september 2008 - 14:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SATA drev kan ikke findes

Hej eksperter!

Jeg har lige købt en fin 1TB SATA harddisk og koblet den til.. Jeg har søgt lidt om det, og har set man skulle kunne finde den under BIOS, min er synlig under BIOS, men i Windows XP er den der ikke!

Hvad gør jeg forkert/hvad gør jeg ikke? :)

Mit bundkort: http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=K8Upgrade-NF3&s=754

På forhånd tak,
Steffen :)
Avatar billede haverslev Novice
30. september 2008 - 14:21 #1
Hvis den er genkendt i BIOS og du skal bruge den til DATA - så gå i
Diskhåndtering og opret partition / formater

Hvis derimod du skal bruge den til at lægge windows på, så skal du evt. bruge en sata driver til den - via hjemmesiden
Eller du kan måske disable AHCI i bios eller lave Native
http://www.boegebjerg.dk/lars/sata.htm
Avatar billede Jensen DK Novice
30. september 2008 - 14:21 #2
Har du været i diskhåndtering?
Avatar billede haverslev Novice
30. september 2008 - 14:26 #3
Efter manualen - side 21 af 40 punkt. 2.10 - så er det IKKE næødvendigt med driver eller ændring i bios
http://www.asrock.com/manual/K8Upgrade-NF3.pdf
Avatar billede zkizo Nybegynder
30. september 2008 - 14:27 #4
Nej jeg hari kke været i diskhåndtering, hvor kan jeg finde den henne? Denne Computer - Egenskaber?
Avatar billede Jensen DK Novice
30. september 2008 - 14:33 #5
Kontroldpannel, Administration,computeradministration,diskhåndtering.
Avatar billede zkizo Nybegynder
30. september 2008 - 14:34 #6
Okay, jeg forsøger det lige når jeg kommer hjem..
Til Haverslev: Hvis guiden der virker når jeg kommer hjem må du gerne lige ligge et svar :)
Avatar billede haverslev Novice
30. september 2008 - 14:50 #7
Diskhåndtering kan også tilgåes således:
H-klik på denne Computer, vælg Administrer - klik på Diskhåndtering i venstre side
Din nye disk vil så optræde  i højre side, højreklik på den og vælg Opret partition og den får et drev bogstav, efterfølgende formatere du den.
Avatar billede zkizo Nybegynder
30. september 2008 - 15:44 #8
Kanon, undskyld re-post fra min side, men igen, mange tak :)