Avatar billede nipu Nybegynder
28. september 2008 - 15:07 Der er 11 kommentarer

Grafikkort problem

Jeg har en pc med et Asus EAX 1950 PRO. Som er ca. 1 år gammelt. Problem er at når computeren køre(alt Hardware køre hvad jeg lige kan se). Skærmen køre også, men der kommer ikke noget op på skræmen og man kan ud fra den lille lampe på skærmen at der ikke kan være forbindelse.
Skal bare have afvide om det er en reklamation, gider bare ikke at sende det afstede og så er det ikke det, koster jo penge :P
Avatar billede off-line Nybegynder
28. september 2008 - 15:15 #1
Hvis du har en windows CD, så prøv at boote på den, for at finde ud af, hvor
problemet ligger. Om det er skærmen eller andet. Booter den op på skærmen med
windows, så er problemet jo ikke der.
Avatar billede thomzen Nybegynder
28. september 2008 - 15:28 #2
Hvis du nu har TVout i grafikkortet, så prøv at pille det stik ud, og boote op.. Mit gamle GFX viste sort skærm, hvis jeg havde noget i TV-out.. ;)
Avatar billede nipu Nybegynder
28. september 2008 - 18:39 #3
Problemet er bare at jeg ikke kan se noget på skærmen. Det svar til at man har skærm og pc køren men de er ikke sluttet sammen. Så derfor kan jeg da ikke boote windows
Avatar billede off-line Nybegynder
28. september 2008 - 18:54 #4
For mig er det lidt svært at forstå, hvad du beskriver. Har du prøvet med en anden skærm?
Avatar billede nipu Nybegynder
29. september 2008 - 15:40 #5
Det har jeg prøvet og den gør præcis det samme
Avatar billede off-line Nybegynder
29. september 2008 - 15:45 #6
Så er det formodentlig grafikkortet som er røget.
Avatar billede speedpii Nybegynder
29. september 2008 - 15:47 #7
sæt din skærm til onboard, virker den der er dit grafikkort stået af! så går du ind på asus's hjemmesidem, og ser hvor lang tid der er garenti på deres produkter. (Højest sandsynlig 2 år!) dækker garentien er det jo bare at få lortet sendt afsted og fixet! :)
Avatar billede off-line Nybegynder
03. oktober 2008 - 02:56 #8
Fandt du ud af noget?
Avatar billede nipu Nybegynder
03. oktober 2008 - 17:51 #9
Jeg har ikke lige haft tid til at sende det afsted, men gør jeg nok på mandag eller tirsdag. Skal nok skrive noget når jeg kender til problemet, hvis jeg altså får noget afvide
Avatar billede off-line Nybegynder
11. oktober 2008 - 19:39 #10
Hvad fandt du ud af?
Avatar billede nipu Nybegynder
14. oktober 2008 - 15:39 #11
Hey

Jeg har testet mit grafikkort på en anden computer og det virker. Så jeg ved ikke hvad problemet kan være komme gerne med nogle bud