Avatar billede pazau Nybegynder
26. september 2008 - 20:12 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Drevet vil ikke starte fra Installationsdisk

Hej alle herinde.

Jeg har et problem med mit DVD drev, den vil ikke starte op fra en installationsdisk.
Jeg kan høre at drevet spinder disken op, læser den, og sætter derefter farten ned igen, hvor den fortsætter til den bare stopper disken igen. Hvorefter Windows startes.

Det er i forbindelse med en ISO installationsfil, som jeg har brændt over på en tom skrivbar CD.

Jeg har sat drevet til First Boo Device.
Hvordan får jeg den til at starte fra sådan en ISO disk?
Avatar billede efunnydk Nybegynder
26. september 2008 - 21:09 #1
hvordan har du brændt den iso file?
Avatar billede pazau Nybegynder
26. september 2008 - 21:31 #2
Jeg har brændt ISO'en ned på diske ved hjælp af Roxio Creator Basic 9.
Under skriveindstillinger er den sat til:

Skrivetype : Track At Once (TAO), åbnet.
Funktion: Mode 1.
Filsystem: ISO+Joliet (106 tegns filnavne).

Jeg sætter den hver gang, til at brænde ISO'en som en Datadisk.
26. september 2008 - 22:33 #3
... for at dele problemet på midten; prøv med en anden Bootbar CD/DVD. Eks. din original XP/Vista CD/DVD ...
Avatar billede pazau Nybegynder
26. september 2008 - 22:56 #4
Dette er prøvet, og det reagerer DVD-drevet i den stationære på, og det er dette drev, det drejer sig om.
Avatar billede pazau Nybegynder
26. september 2008 - 22:56 #5
Med andre ord, drevet gør som den skal, med den bootable Windows disk jeg allerede har. Når den bliver indsat. :-)
Avatar billede Jensen DK Novice
27. september 2008 - 09:07 #6
Du brænder iso filen forkert, den skal brændes som image.
Avatar billede pazau Nybegynder
27. september 2008 - 10:40 #7
Det er også det jeg har sat programmet til at gøre.
Avatar billede efunnydk Nybegynder
27. september 2008 - 11:15 #8
ok jeg tror du skal prøve clone cd der kan du også vælge at lave cder som en boot cd du kan hente det her som en prøve: http://www.slysoft.com/da/download.html du skal vælge clone cd.
Avatar billede Jensen DK Novice
27. september 2008 - 12:38 #9
Brænde som data er ikke det samme som image, og du skriver at du har brændt som datadisk.
Avatar billede pazau Nybegynder
27. september 2008 - 14:37 #10
Silbidor:

Jeg har også brugt det foreslået program, CDburnerXP, brændt ISOen som et image, men alligevel virker det ikke.
Avatar billede pazau Nybegynder
27. september 2008 - 14:42 #11
eFunny:

1. Programmet er ikke gratis.
2. Disken som jeg har brændt med programmet, virker heller ikke.
Avatar billede Jensen DK Novice
27. september 2008 - 15:02 #12
Det brænderprogram kender jeg godt, jeg bruger Nero 8 den virker hver gang, men sæt hastigheden ned så er mulighed for at det virker.
Avatar billede pazau Nybegynder
27. september 2008 - 15:18 #13
Hvor dum kan man være...

Jeg havde skiftet havde skiftet HDD for nylig, og IDE kablet til DVD-drevet havde jeg selvfølgelig glemt at sætte i igen.
Jeg prøvede at sætte Windows disken i idag, og drevet reagerede ikke. Derfor blev mistanken rettet mod drevet.

At den reagerede på Windows disken, gjorden den FØR jeg skiftede HDD, så der sad stikket i.

Undskyld uleljlighede allesammen!

eFunny, Silbidor, Karise-larry; læg et svar alle tre. :)

Det er sku pinligt...
Avatar billede Jensen DK Novice
27. september 2008 - 15:22 #14
Ok, det er lige til kvejebajer, nyd dem.
Avatar billede pazau Nybegynder
27. september 2008 - 16:53 #15
Haha skal jeg nok. :P
27. september 2008 - 18:00 #16
Fejl 40/45 *KMPLAG*
Avatar billede Jensen DK Novice
01. november 2008 - 08:49 #17
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede pazau Nybegynder
01. november 2008 - 10:59 #18
Sorry, ja der kan afsluttes. :)