Avatar billede tos Praktikant
25. september 2008 - 23:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opsætter jeg Time Capsule på eksisterende LAN?

jeg har købt en Time Capsule (TC) som jeg gerne vil have til at fungere på mit eksisterende LAN. Min eksisterede wireless router har i bestemte rum, en dårlig eller ingen forbindelse. Derfor vil Jeg gerne udvide rækkeviden på det trådløse net med TC'en (+ backup og fællesdrev).

Jeg har fiber bredbånd med en trådløs router sat på.
Jeg køre på det nuværende net 192.168.x.x (submask=255.255.255.0)

Hvordan (hvis man kan) får jeg sat TC'en op, så man kan connecte til den (den skal virke som en signalforsrærker)?

Venlig hilsen
Torben
Avatar billede egonspock Seniormester
25. september 2008 - 23:53 #1
Jeg ved godt at det måske er lidt provokerende, men prøv at tage din gamle router fra og sætte Time Capsule istedet. Den har en rimelig god dækning :-). Det er muligt at du skal slukke internet-modemmet i et stykke tid (10-30 minutter), så den ikke bliver forskrækket over en ny MAC-adresse.
Avatar billede tos Praktikant
26. september 2008 - 00:27 #2
Det kunne jeg også godt tænke mig, men jeg har mail+web+ftp server kørende: alt trafik på port 80 skal til 192.168.1.3, alt på port 21 skal til 192.168.1.4... osv... hvordan sætter jeg TC'en op til det?
Avatar billede egonspock Seniormester
26. september 2008 - 00:45 #3
Det er relativt simpelt. I Airport-værktøj vælger du først manuel indstilling, derefter er der nogle ikoner for oven. Vælg den sidste, der hedder Avanceret, så er der en Tab, der hedder Portoverførsel, som giver dig et tomt vindue, der angiver at du ikke har nogen portoverførsler, så trykker du blot på plus forneden og angiver "web", ekstern port 80, 192.168.1.3, ekstern port 80 osv. Det kræver nok at du har manuel IP tildeling også, men hvis du er kommet så langt at du kan gennemskue den slags, så bør det ikke være et problem. Sig dog til hvis det ikke er så simpelt at gennemskue.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
26. september 2008 - 07:15 #4
Du kan også bare sætte dens DHCP til at køre brofunktion. Det er noget lettere end at forwarde alle adresser...
Avatar billede tos Praktikant
26. september 2008 - 09:18 #5
Jeg har sat TC'en til en switch'ene (i WAN) og sat brofunktion + dhcp til. Og vupti.. nu virker det :)
Jeg køre stadig med den "gamle" wireless router direkte på fiberen - det virker sgu...
/Torben
Avatar billede egonspock Seniormester
26. september 2008 - 12:28 #6
he, smart. Nogen gange er de nemme løsninger de sværeste at få øje på!
Avatar billede tos Praktikant
07. november 2008 - 09:54 #7
t