Avatar billede snakes Nybegynder
25. september 2008 - 16:14 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Importering af beholdning

Er der en mulighed for at importere beholdning i version 3 entreprise, kan ikke finde feltet hvorpå det skal indtastes..

Nogen der kan hjælpe i en fart ??

J.
Avatar billede snakes Nybegynder
25. september 2008 - 17:29 #1
Please ;-)
Avatar billede ottobp Novice
29. september 2008 - 15:02 #2
1. du  får jo  en ændring  på  lageret  hvis  du  nyindkøber  varer  -  registrerer  købsfakturaens  tal  på  varenr. med antal enheder

2.  hvis det drejer sig om  få lagt  nogle  eksisterende  varer  som  du  allerede  har i dit system.  Så  kan  du vælge  ikonen VARER  gå op i FUNKTIONER -> regulér lager    så  kommer  der  et  skema  frem  hvor  der  er en kolonne  som  du  kan  gå ind og rette  manuelt i

3.  om  man også  kan  multi-importere  fra  et  excel-ark f.eks.  ved  ikke lige  på  stående fod - men  prøv  om  pkt. 2  løser dit problem

ring til mig  for yderligere  hvis  du  skal have  mere  eksplicit  hjælp

Otto B Petersen - certificeret forhandler  af SummaSummamarum
www.ivaerksaet.dk  tlf.nr. på  hj.siden........
Avatar billede snakes Nybegynder
30. september 2008 - 11:23 #3
Nu har jeg ikke selv et varelager, jeg har kun de lagertal fra min importør som jeg er forhandler af.

Jeg skal have lagt følgende formater ind i Summasummarum:

- Producent varenummer
- Producent
- Kategori
- Systemtekst
- Beskrivelse
- Pris
- Lager
- Næste forventede lagerdato (dd-mm-yy)

Jeg har på nuværende tidspunkt opsat Producent varenummer, Producent, Kategori, Beskrivelse, Pris og Næste forventede lagerdato (dd-mm-yy.  Det eneste jeg mangler er altså lager funktionen. Jeg modtager en tekstfil fra min importør hvorefter den importeres i Summasummarum.

Håber du kan hjælpe.

J.
Avatar billede ottobp Novice
30. september 2008 - 12:30 #4
der er et  import-interface  som  du  finder ved at  gå  i Filer -> Importer -> varer

tryk på  denne  så  kommer  du  ind  i  importvinduet  hvor du  så skal tilgå din  fil fra importør

du har  ikke  noget  lager...  men at indtaste  din grossists lagertal  giver vel ingen mening  thi  der  er vel  andre forhandlere  der  også trækker fra det lager  elller????
næste forventede lagerdato  kan  jeg  ikke  begribe meningen  med  og  der  er  ikke  en  option  til det

Hvad er forskellen på  systemtekst og så beskrivelse???

mvh
otto bp
Avatar billede snakes Nybegynder
30. september 2008 - 12:39 #5
Ja der er også andre der trækker fra det lager og er derfor at jeg skal importere lagertal dagligt fra grossist.
Jeg har importeret fil fra grossisten og her mangler bare i summasummarum et felt hvor der skrives beholdning - den er der bare ikke ??

Nu sidder jeg ikke lige med mit system da jeg er i marken, men vender tilbage senere idag.

J.
Avatar billede ottobp Novice
30. september 2008 - 13:14 #6
ok  det var måske  nemmere om  du slog  på tråden til mig  28344283
hej
Avatar billede ottobp Novice
02. oktober 2008 - 08:59 #7
kan du sende  den  fil med  oplysningerne  fra  grossist????
obp@bestogbiernth.dk  så  vil  jeg  se om  formatet  passer
Avatar billede ottobp Novice
13. december 2008 - 10:22 #8
har du  fået løst  dit problem????

otto bp