Avatar billede dragnor Juniormester
25. september 2008 - 11:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre label i parent report

Hej Eksperter

Jeg har en rapport og i den en underrapport. Hvis rapporten ikke ahr nogen data skal den skjule en label i hovedrapporten(Parent).

Hvordan gør jeg det?
Avatar billede terry Ekspert
25. september 2008 - 11:35 #1
Not sure but I think you can test if there is no data in the NoData event (sub report) then use something like this (in the NoData event)

me.parent.NameOfLabel.Visible = False
Avatar billede dragnor Juniormester
25. september 2008 - 12:56 #2
this works: Me.parent.Label58.Visible = False

But maybe you can help me with something else?

The subreport I talk about have a Record Source, and some times there are no records, and that is when i want to hide my Label58

Can you help with that?
Avatar billede terry Ekspert
25. september 2008 - 13:30 #3
I dont have access to Access at the moment so I cant check for myslef, but is there a NoData event on the sub report? If there is then this should check if there is no records.
Avatar billede dragnor Juniormester
25. september 2008 - 14:16 #4
yes I found that :-)
Avatar billede dragnor Juniormester
25. september 2008 - 14:16 #5
And it worked
Avatar billede terry Ekspert
25. september 2008 - 14:34 #6
Great :o)