Avatar billede Slettet bruger
25. september 2008 - 10:59 Der er 7 kommentarer

Hvilken bærbar PC?

Hejsa.

Jeg skal bruge en bærbar PC til mit arbejde, og jeg skal komme med et forslag til en god og stabil PC.

Den skal bruges på byggeplads med jævne mellemrum, i forbindelse med renovering/tilretning af byggeopgaver.
Og til samspil med min stationære PC på kontoret.

Generelle behov/krav:
- 100% PC-arbejdsstation (ingen spil)
- Super-stabil og driftsikker
- Så stor skærm som muligt (ikke glasskærm pga. reflekser)

Behov/krav til div. soft- og hardware:
    Operativ System:
        - Windows XP
        - Alternativt Windows Vista (downgrade-able til XP)

    Applikationer (som jeg selv installerer):
        - MS Office
        - MS OneNote
        - MS Project

    Hardware:
        - Processor med 2 kerner
        - 2 GB ram
        - DVD-drev
        - Trådløs netværks-forbindelse

Du/I må meget gerne komme med flere forslag, i forskellige prisgrupper, tak.

MVH.
Avatar billede sleeper Nybegynder
25. september 2008 - 11:14 #1
Avatar billede hoeks Nybegynder
25. september 2008 - 12:41 #2
Jeg synes ofte aldi har billige computere til salg. Bruger selv en jeg har købt derigennem og den kører virkeligt godt. Dem de sælger er af mærket Medion, hvilket jo ikke er kendt for vanvittig kvalitet, men jeg er som sagt meget tilfreds med min. Fik den pentium dualcore, 3gb ram, 250gb sata hd, widescreen skærm, 9 cellet lithiums batteri mm. for 4.500, hvilket - efter min opfattelse - er billigere end man kan få det andre steder.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2008 - 12:44 #3
Den er vist lidt for dyr i forhold til dens ydeevne...
Jeg kan se, at den er optimeret til at kunne arbejde i støv, på bekostning af ydeevnen.
Fint nok, men mine arbejdsforhold er heldigvis ikke så belastende. Så det er ikke relevant for mig. :-)

Så bare alm. super-stabilitet vil være fint, tak (jeg er afhængig af, at den virker hver gang jeg tænder den).
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2008 - 12:48 #4
hoeks:
Jeg tør ikke at købe igennem Aldi. De har nemlig haft extremt meget kritik af deres service.
Tænk, hvis den går i stykker og jeg skal vente 3 md. på at få den repareret? Og så skal jeg købe en anden imellemtiden, fordi jeg SKAL bruge en bærbar PC her eneste dag? Nej, det ønsker jeg bestemt ikke.
Eller tak for tippet. :-)
Avatar billede sleeper Nybegynder
25. september 2008 - 13:06 #5
Så kan du vægle en af de andre Latitude Dell lige har lanceret.

Jeg har netop købt en E6400 som er en super god computer
Avatar billede pazau Nybegynder
25. september 2008 - 17:38 #6
En del at vælge imellem til en atraktiv pris: http://fcomputer.dk/?show=menu&menuid=1414
Øverst på siden kan de vælge mellem tre forskellige PC-mærker. :-)
Avatar billede bramstorp Nybegynder
26. september 2008 - 23:19 #7
Her er nogle sider med bærebar hvor du selv kan bestemme konfiguration og operativ system og selvfølig pris. http://www.vegashop.dk http://mybook.dk http://www.zeptoeksperten.dk http://www.mm-vision.dk