Avatar billede madsens90 Praktikant
25. september 2008 - 10:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Data recovery, fra "Ikke allokeret" disk?

Hej folkens!

Jeg har fået en Powerbook G4 i hånden af min storebror, som er hans kærestes computer.. Den vil ikke tænde, og uansat hvad vi prøver, så giver den ikke en lyd fra sig. For dem der ikke ved hvad en Powerbook G4 er, så er det en Mac computer.
Vi har prøvet at skifte ram på den osv. men uden held. Ville være dejligt hvis nogen havde en idé om problemet?

Nå. Men er slet ikke min spørgsmål, men bare et sidespring!

Spørgsmål:

I den Mac computer jeg har fået i hånden, sad der self. en harddisk i. Og min storebrors kæreste vil gerne have nogle data ud fra harddisken, men når jeg tilslutter den til min computer via USB, så kan den ikke finde drevet i Denne Computer, og i Computeradministration siger den at drevet er "Ikke allokeret"? Eller: "Ikke initialiseret". Hvordan hiver jeg data ud fra disken? Nogle der kender noget software der kan klarer mit problem?
Avatar billede simlau Nybegynder
28. september 2008 - 21:35 #1
Hej madsens90

Det lyder som om du har fået din sag for.

Men du skulle gerne kunne læse en mac disk fra din windows computer med det her tool:

http://www.ogasawalrus.com/blog/node/208

Håber på det lykkes, hvis det gør vil du så ikke lige skrive det her inde?

Hilsen Simlau
Avatar billede computerlab Nybegynder
12. december 2008 - 20:24 #2
Har du fået fixet det?

Har du prøvet at tilslutte den til en anden mac?

Mvh
Brian Jørgensen
ComputerLab
Avatar billede madsens90 Praktikant
12. december 2008 - 23:47 #3
Hej igen! og undskyld den dårlige tilbagemelding! :)

Har en Mac computer på arbejdet (it firma), så sluttede den bare til der, og vupti, så virker det som det skal. :D Mange tak! :)

Computeren er i øvrigt bare blevet lagt på hylden, da jeg ikke kan få den til at "give nogen lyd fra sig" overhovedet.. :/
Avatar billede madsens90 Praktikant
29. november 2010 - 18:34 #4
Har smidt den ud nu, så smider selv et svar da jeg ikke fandt nogen løsning. :)
Avatar billede computerlab Nybegynder
29. november 2010 - 19:24 #5
Det virkede da ellers til at mit forslag, løste dit problem...