Avatar billede lyhne2 Nybegynder
25. september 2008 - 10:47 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

hvordan blokerer jeg for forskellige hjemmesider?

Hejsa

Jeg har fået til opgave at blokere for forskellige hjememsider.
bl.a. Facebook.
Problemet er nu at facebook har så mange sider, der henviser til sig, så hvis jeg blokerer www.facebook.com via klassifikationsfilteret i IE7 kan man bare gå via facebook.no så kommer man derind aligevel.

Kan det virkelig ikke lade sig gøre nemmere, end at kende alle facebooks underdomæner?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. september 2008 - 20:36 #1
Du kan blokere med wildcards.
*.facebook.com vil virke.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. september 2008 - 20:38 #2
Selv om du kan skrive www.facebook.dk i adressefeltet er det http://da-dk.facebook.com der redirigeres hen til.
Avatar billede lyhne1 Nybegynder
26. september 2008 - 06:38 #3
Hej John
Tak for bud.
Jeg er klar over den mulighed, men da facebook.no, leder til den norske pendant skal jeg vel oprette blokeringer med samtlige landekoder.
jeg har desuden prøvet *.facebook.* Den gik ikke, desværre:-(
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. september 2008 - 09:45 #4
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
26. september 2008 - 14:22 #5
Og facebook.no får dig til: http://nb-no.facebook.com/
Avatar billede lyhne1 Nybegynder
26. september 2008 - 18:50 #6
jeg forstod ikke helt din kommentar John.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2008 - 19:21 #7
Hmmm, det lugter da vist lidt af dobbeltbruger, det her?
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
26. september 2008 - 20:20 #8
Hejsa

Ja, det gør det.. Men det stammer faktisk fra en gang Eksperten.dk havde et nedbrud for flere år siden, og min profil forsvandt.. siden er den dukket op igen, men først efter jeg oprettede en lyhne2, så er jeg åbenbart kommet til at logge ind som lyhne1, på dette spg..
Jeg beklager, hvis det skaber forvirring, jeg skal se om ikke jeg kan nøjes med én bruger:-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. september 2008 - 20:58 #9
Hvis du blokerer *facebook.com virker det for domænet du ender på hedder ikke facebook.no  - men ???.facebook.com

Det er testet her.
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
26. september 2008 - 22:33 #10
Det lyder jo fantstisk.. Det skal jeg straks teste:-)
troede egentlig jeg havde prøvet med de kombinationer, men kan det skyldes at jeg har skrevet *.facebook.com i stedet for, som du skriver *facebook.com .. ?
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
26. september 2008 - 22:42 #11
Hej John.
Det fungerer desværre ikke.
Jeg forestiller mig, du ikke har sat flueben i:
Funktioner -> internetindstillinger -> indhold ->indstillinger (klasifikationsfilter)-> Generelt-> "brugere kan se de websider, der ikke er klasificeret"

Hvis ikke der er flueben her, blokerer jeg jo for alle sider, og så er facenook-forbuddet jo irrelevant.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2008 - 15:58 #12
http://peecee.dk/upload/view/132657/full

Men det er nok mig der misforstår noget...
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
27. september 2008 - 17:06 #13
Det er vist i princippet det samme. Jeg vil bare bruge klassifikationsfilteret, under "Indhold" Så der kommer en kode på.
Og det fungerer ikke helt efter hensigten.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. september 2008 - 17:46 #14
Prøv dette:
Unde" Vælg en kategori for at se klasifikationerne" skal du sætte alt til "ikke begrænset" og under fanebladet generelt sætte vinge i "brugerne kan se de websteder der ikke er klassificeret".
Fanebladet "Godkendte websteder":
Skriv *.facebook.com og klik på aldrig.
Nu vil den spørge efter password når man besøger **.facebook.com
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
14. oktober 2008 - 14:46 #15
Hej John

Undskyld den meget meget lange svartid:-(
Mange tak for buddene, men det fungerer stadig ikke.
hvis jeg sætter filter op som du anviser, kan jeg stadig godt åbne facebook.no

Jeg har indtil videre valgt kun at give adgang til bestemte sider, men det andet burde da ellers kunne lade sig gøre ikke?
Avatar billede olebole Juniormester
14. oktober 2008 - 15:33 #16
<ole>

Spørg på den kinesiske ambasade, hvordan man gør. Det er vist en af deres spidskompetencer

/mvh
</bole>
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
14. oktober 2008 - 15:59 #17
LOL!
Først synes jeg bare det var en latterlig kommentar, men det var jo faktisk ganske morsomt! :-)
Godt fanget Ole! :-)
Avatar billede tlwp Nybegynder
27. februar 2009 - 15:40 #18
Hej Lyhne,

Jeg har et produkt som kan blokere Facebook twitter osv. Er det stadig noget du ønsker?

Er det i firma sammenhæng du vil blokere? eller er det bare privat?
Avatar billede lyhne1 Nybegynder
27. februar 2009 - 18:33 #19
Hej tlwp
Det lyder da interessant.
Jeg er lidt i tvivl om behovet, firmamæssigt. Men jeg ville da gerne teste det.
Er det et program du selv har lavet?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. februar 2009 - 20:13 #20
tlwp - husk at løsningen skal være tilgængelig for alle, så smid du bare et link så alle vi andre også kan prøve.
Avatar billede bs2 Nybegynder
04. april 2009 - 08:43 #21
Prøve at kigge her : www.vejle-pcklub.dk
og der er noget om blokere af Facebook.

jeg har prøvet og test om det vikre men det gøre det .
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juli 2010 - 22:04 #22
lyhne1 - hvordan går det.
Hvad var løsningen?
Avatar billede louise91 Nybegynder
18. november 2010 - 14:49 #23
hej. jeg kunne godt bruge noget hjælp til at blokere en hjemmeside eller bare få sat en kode på (:
Avatar billede vejmand Juniormester
18. november 2010 - 14:58 #24
louise91 >> En anden gang bør du oprette dit eget spørgsmål.......og ikke "highjacke" andres spørgsmål

http://www.eksperten.dk/spm/752449
Avatar billede lyhne2 Nybegynder
29. februar 2012 - 05:19 #25
Jeg lukker sagen. Jeg kan simpelthen ikke huske om vi kom frem til en løsning:-)  Tak for kommentarerne.