Avatar billede fbisoft Nybegynder
25. september 2008 - 10:11 Der er 1 løsning

ændre et ord i word

hejsa, jeg har vs 2008 og word 2007
jeg vil gerne fra min application...en form.. åbne et lokalt word dokument, finde et ord, bytte det ud, lukke word igen..

på forhånd tak

jeg er ligeglad med om det er i vb eller c#
Avatar billede fbisoft Nybegynder
25. september 2008 - 10:57 #1
jeg fundet ud af det

Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        Dim word As New Microsoft.Office.Interop.Word.Application
        Dim doc As Microsoft.Office.Interop.Word.Document
        Try
            doc = word.Documents.Open("C:\Data\wordTest.docx")
            doc.Activate()
            Dim myStoryRange As Microsoft.Office.Interop.Word.Range
            For Each myStoryRange In doc.StoryRanges
                With myStoryRange.Find
                    .Text = "det jeg skal finde"
                    .Replacement.Text = "noget andet"
                    .Wrap = Microsoft.Office.Interop.Word.WdFindWrap.wdFindContinue
                    .Execute(Replace:=Microsoft.Office.Interop.Word.WdReplace.wdReplaceAll)
                End With
            Next myStoryRange
            doc.SaveAs("c:\data\wordTest2.docx")
            word.ActiveDocument.Close()
            word.Quit()
        Catch ex As Exception
            MessageBox.Show("Error accessing Word document.")
        End Try
    End Sub