Avatar billede sobr Nybegynder
23. september 2008 - 22:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Er ens domæne tvangsindlagt på netnationen

Jeg holder en familie-hjemmeside og er blevet spurgt om, hvorfor man kan finde den ved søgning på google (på domænenavn), når jeg har sagt at den ikke var at finde.
Jeg har sat <meta name="robots" content="none"> på index siden.

Nu vil jeg gerne høre om man virkelig er tvangsindlagt til at ligge på netnationen ?
Avatar billede cool_casper Nybegynder
23. september 2008 - 23:13 #1
Der er ingen garanti for at alle søgemaskiner overholder din meta-kode. Desuden skal man også huske at hvis du har ændret det indenfor den sidste tid, så skal søgemaskinens "crawler" lige komme forbi igen, før den kan se at siden ikke skal indekseres.

Alternativt skal du flytte siden, så crawleren ikke kan finde siden på samme adresse mere. Så vil de formodentlig fjerne den i deres indeks. Men ellers mener jeg ikke der er ikke så meget du kan gøre.
Avatar billede sobr Nybegynder
23. september 2008 - 23:34 #2
Jeg kan se i min statistik at ingen søgemaskiner har indexeret noget.

Det er omkring 1-1½ år siden jeg satte metakoden på + satte robots.txt til
User-Agent: *
Disallow: /

Det hjælper jo ikke at flytte siden til en anden adresse, når netnationen igen vil lægge den i deres database...
Avatar billede cool_casper Nybegynder
23. september 2008 - 23:43 #3
Hmm.. Troede netnationen brugter en crawler til at indsamle deres informationen, men sådan fungerede det åbenbart ikke.

Så ser det desværre ikke ud som om du kan gøre noget. Du kan jo prøve at skrive til dem og spørge dem om de ikke vil slette dit domæne, men det er et long shot fordi de skriver i deres FAQ at de ikke sletter domæner fra deres side.
Avatar billede sobr Nybegynder
24. september 2008 - 08:24 #4
Havde ikke lige set deres FAQ...

Nej, jeg tror heller ikke der er noget at gøre så, desværre.

Tak for hjælpen casper